شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پسربچه‌ای پنج ساله پس از قبولی در آزمون شرکت مایکروسافت به جوان‌ترین متخصص رایانه‌ای در جهان تبدیل شده‌است.

براساس گزارش BBC، آيان كورشي پس از اينكه در سن پنج سالگي توانست در امتحان مايكروسافت شركت كرده و نتيجه‌اي موفقيت‌آميز به دست آورد، اكنون به عنوان جوانترين متخصص تاييد‌شده و رسمي اين شركت شناخته مي‌شود.

آیان

پدر آيان خود مشاور IT بوده و در خانه‌اش شركتي تاسيس كرده و در زمينه شبكه‌هاي رايانه اي فعاليت دارد. آيان كه اكنون 6 ساله است، در مصاحبه با بي بي سي اعلام كرد امتحان مايكروسافت بسيار سخت اما لذت‌بخش بوده و اميدوار است روزي بتواند موسس قطب تكنولوژي مشابه با سيليكون‌ولي، در بريتانيا باشد.

به گفته عصيم، پدر اين متخصص خردسال، دشوارترين بخش آزمون توضيح دادن زبان آن براي يك كودك بوده‌است اما به نظر مي‌آمد آيان به راحتي آن را درك مي‌كرده‌است. پدر اين پسربچه در سن سه سالگي او را با رايانه‌ها آشنا كرد و به او اجازه دارد با رايانه قديمي‌اش بازي كند تا بتواند درايورها و مادربورد را شناسايي كند.

به گفته پدر آيان، اين كودك از حافظه بسيار خوبي برخوردار بوده و هرچه به او درباره رايانه‌ها آموزش مي‌داده را روز بعد به خوبي به ياد داشته‌است. از اين رو پدر تصميم مي‌گيرد اطلاعات بيشتري در اختيار كودك خود قرار دهد.

اكنون اين خردسال در خانه از لابراتوار رايانه‌اي مخصوص به‌ خود برخوردار است كه در آن مي‌توان شبكه‌اي رايانه‌اي را ديد كه توسط او ساخته شده‌است. او دوساعت از روز را به آموزش ديدن درباره سيستم‌هاي عامل و نحوه نصب كردن نرم‌افزارها مي‌گذراند.

خانواده آيان در سال 2009 از پاكستان به انگلستان مهاجرت كرده‌اند.

کد خبر 277871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha