یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مایکروسافت در یک برنامه آزمایشی آموزش ماشینی وب‌سایتی را طراحی و فعال کرده‌است که براساس بررسی عکس افراد می‌تواند به آنها بگوید چند‌ساله به نظر می‌آیند.

بکهام

براساس گزارش CNN، نتايج بررسي‌هاي اين وب‌سايت گاه به شدت دقيقند و گاه به شدت و بي‌اندازه نادرست. كار با آن ساده‌است، كافي است يك سلفي از خود روي وب‌سايت آپلود كرده،‌ چند ثانيه انتظار بكشيد و در نهايت وب‌سايت به شما خواهد‌گفت چند ساله به نظر مي‌آييد.

از آنجايي كه اين سيستم مي‌تواند تصوير هركسي را بررسي كند، مي‌توانيد عكس خود را با دوستان، اعضاي خانواده و هركس ديگري مقايسه كنيد. با اين‌همه ريسك حدس زدن سن و جنسيت افراد توسط يك روبات بالا است و شايد به همين‌دليل در اين وب‌سايت يك پيام معذرت‌خواهي از كاربران ديده مي‌شود كه پس از هربار تخمين سد، از اشتباه احتمالي درباره تشخيص جنسيت و سن افراد ابراز تاسف كرده‌است.

شركت مايكروسافت اين وب‌سايت را روز پنجشنبه با هدف معرفي نرم‌افزار جديدش رونمايي كرد. به گفته مايكروسافت مي‌توان از اين نرم‌افزار تشخيص چهره كه بخشي از اين طرح جديد به نام پروژه آكسفورد به شمار مي‌رود، براي انجام كارهايي از قبيل دسته‌بندي مجموعه‌اي بزرگ از تصاوير استفاده كرد.

با اين‌همه انتظار مي‌رود اين وب‌سايت براي قضاوت كردن افراد درباره سن و سال خود و ديگران و مقايسه خود با افراد ديگر كاربرد بيشتري پيدا كند تا ديگر فعاليت‌هاي تحليلي و محاسباتي.

کد خبر 293913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha