همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: امنیت محلات را از طریق دوربین و گشت کنترل می‌کنیم و هم‌اکنون برای تأمین امنیت، در هر لحظه در محلات تهران بیش از ۴۰۰ گشتی پلیس تردد می‌کنند که این تعداد جدا از گشتی‌های ۱۱۰، آگاهی، امنیت و... است.

ساجدی نیا

به گزارش فارس، سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد امنیت شهر تهران گفت: در این چند سال تلاش این بوده که امنیت افزایش پیدا کند و مردم این امنیت را نسبت به گذشته مشاهده می‌کنند اما ما نیز بیشتر تلاش می‌کنیم تا احساس امنیت بیشتری را در اقشار جامعه شاهد باشیم.

سردار ساجدی‌نیا ادامه داد: مردم از اقدامات پلیس رضایتمند هستند چرا که اقدامات پلیس را در برخورد با اراذل و اوباش، سارقین، قاچاقچیان مواد مخدر، دارو و خرده‌فروشان و ... شاهد هستند.

این مقام ارشد انتظامی به نقش حساس رسانه در ایجاد احساس امنیت اشاره داشت و گفت: اطلاع‌رسانی می‌تواند احساس امنیت را افزایش یا کاهش دهد؛ بنابراین انتقال واقعیت‌ها با اخلاق حرفه‌ای می‌تواند در افزایش احساس امنیت در جامعه مفید باشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: برخورد با اراذل و اوباش، خرده‌فروشان و برخورد و بحث‌های سرقت خرد و کلان جزو دغدغه‌های مردم بوده و هست و در مأموریت امنیت محله‌محور نیز بر روی آن کار کارشناسی صورت گرفته است که بر طبق همین موضوع در گشت‌های 110، گشت موتورسواران نیز اضافه شد تا میانگین رسیدن پلیس سر صحنه به زیر 7 دقیقه برسد.

وی گفت: ما امسال در ادامه طرح امنیت محله‌محور افزایش گشتی‌های پلیس را داشته‌ایم که هم اکنون در هر لحظه بیش از 400 گشتی پلیس در محلات تهران تردد می‌کنند البته این مقدار جدا از گشتی‌های 110، آگاهی، امنیت و یگان امداد است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های موجود ما توانسته‌ایم اقدامات خوبی را داشته باشیم البته تلاش می‌کنیم که بتوانیم رضایت بیشتر مردم و احساس امنیت بیشتری را در جامعه شاهد باشیم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد حذف کیوسک‌ها از برخی از مناطق تهران گفت: کیوسک‌ها جزو امنیت محله‌محور نبودند و به جز محلاتی که ایستگاه پلیس از آنها دور بود افزایش کیوسک در محلات نداشته‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا از طریق دوربین و گشت پلیس محلات را کنترل کنیم.

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به دیگري در مورد ارتباط پلیس با قوه قضاییه و دادسراها، این ارتباط را خوب و تنگاتنگ ارزیابی کرد.

کد خبر 277453

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha