همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و قرآنی کشور، از قول مساعدت دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی مبنی بر اختصاص ردیف بودجه مجزا برای این اتحادیه خبر داد و گفت: امیدوارم امسال برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی بودجه مناسبی محقق شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسین کوششی با اشاره به بودجه اتحادیه مؤسسات مردمی و قرآنی کشور، اظهار داشت: از سال جاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی برنامه‌های خود را برای تخصیص بودجه نیم درصد قرآنی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه دادند تا پس از دریافت بودجه در صندوق، درباره نحوه اختصاص بودجه تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه بودجه قرآنی سال جاری 200 میلیارد تومان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، ادامه داد: برای فعالیت‌های سال جاری اتحادیه مؤسسات مردمی و قرآنی کشور، برنامه‌های مختلفی در سه حوزه آموزش، پژوهش و تبلیغ و ترویج برنامه‌های مختلفی ارائه داده‌ایم که به این منظور نیز بالغ بر 18 میلیارد تومان برآورد هزینه کردیم که امیدواریم مبلغ قابل توجهی از این بودجه اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام کوششی از قول مساعدت دبیر شورای توسعه برای تخصیص بودجه به اتحادیه مؤسسات قرآنی و مردمی کشور خبر داد و درباره برنامه‌های این اتحادیه برای سال جاری، تصریح کرد: ما در حوزه آموزش به مطالبات مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای کرده‌ایم به طوری که آموزش عمومی قرآن در رشته‌های حفظ، روخوانی و روان‌خوانی و مفاهیم قرآن در حوزه سبک زندگی را در اولویت قرار دادیم.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات مردمی و قرآنی کشور افزود: در حوزه پژوهش، ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی و در حوزه تبلیغ و ترویج برپایی نمایشگاه‌های قرآن استانی مهم‌ترین برنامه‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی برای سال جاری است.

حجت‌الاسلام کوششی با اشاره به تعداد بالای مؤسسات قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به حجم بالای فعالیت‌های مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد توجه داشته باشد و بر اساس عملکرد ما بودجه مناسبی در سال جاری به این مؤسسات قرآنی اختصاص دهد.

کد خبر 270467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha