مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

عباس ثابتی راد: بیش از ۱۵۰ میدان میوه و تره‌بار در سطح پایتخت به شهروندان تهرانی خدمات‌رسانی‌ می‌کند.

میوه

اين ميادين به تعبير بسياري از كارشناسان در تعديل قيمت بازار نقش بسيار مهمي دارد.شايد به همين‌خاطر است كه بانك مركزي كشور از كمك اين ميادين به اقتصاد خانوار در پايتخت خبر داده است و تأثير آن‌را بر زندگي شهروندان تهراني قابل توجه مي‌داند.توزيع مواد غذايي در كلانشهري مانند تهران همواره با مشكلات فراواني روبه‌روست و يكي از مهم‌ترين مسائل استهلاك و از بين رفتن 25درصد محصولات ميوه و تره بار در مسير توليد تا مصرف است كه اين مشكل بايد اصلاح شود.

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران در اين‌باره گفت: علاوه بر اصلاح و تأمين زيرساخت‌هاي مناسب مي‌بايست براي كاهش استهلاك ميوه و تره‌بار فرهنگ مصرف شهروندان نيز اصلاح شود. صفوي با اشاره به شبكه توزيع گسترده در سازمان ميادين گفت: اين سازمان با ارائه خدمات بهتر در نظام توزيع نقش خود را به بهترين شكل ممكن ايفا مي‌كند تا روزبه‌روز نيازهاي شهروندان ما با كيفيت بهتر و قيمت پايين‌تر عرضه شود.

براساس آمار منتشر شده سازمان ميادين ميوه ‌و تره‌بار خدمات خود را در 187بازار و روزانه به 450هزار نفر از شهروندان ارائه مي‌كند. اين سازمان با عرضه بيش از 2هزار تن محصولات كشاورزي، لبنياتي و پروتئيني به شهروندان خدمات‌رساني مي‌كند، به‌طوري كه 35درصد محصولات و 19درصد محصولات پروتئيني است كه از طريق 6تا 7درصد مراكز عرضه اين محصولات در شهر تهران در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد. اين سازمان در بحث ارتقاي سطح بهداشتي و كيفيتي بر محصولات پروتئيني نيز نظارت دقيق دارد؛ به‌طوري كه در ميادين بعثت، بهمن و پيروزي كه مراكز اصلي عرضه محصولات پروتئيني هستند، فعال‌تراست. همچنين 70درصد آبزيان در ميدان بعثت و 50درصد مرغ در ميدان پيروزي و بهمن عرضه مي‌شود.

  • 32درصد پايين‌تر از قيمت بازار

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران با اشاره به آمارهاي بانك مركزي كه از سطح شهر در بهار 93تهيه شده است، گفت: براساس اين آمارها اين مجموعه تأثير بسيار مثبتي در اقتصاد خانواده داشته است؛ به‌گونه‌اي كه قيمت محصولات ميوه وتره بار 48درصد، سبزيجات 41درصد و محصولات پروتئيني 10درصد پايين‌تر از ميانگين عرضه در سطح شهر تهران است. صفوي با بيان اينكه نخستين محور توسعه كمي است و براي توزيع بيشتر در حال فعاليت هستيم، يادآور شد: در سال 84، 69 ميدان و بازار در شهر تهران وجود داشت اما از سال 84تا سال 92، 181ميدان و بازار طي 8سال تاسيس شد.

به‌عبارت ديگر 112بازار ميوه و تره‌بار به شهر تهران اضافه شده است. در برنامه پنج‌ساله دوم شهرداري تهران نيز بايد 240ميدان و بازار داشته باشيم. اين درحالي است كه هر سال 12بازار بايد به مجموعه ميوه و تره‌بار پايتخت افزوده شود. براساس دستور شهردار تهران بايد اقداماتي انجام دهيم تا در هر محله شهر تهران يك بازار و ميدان ايجاد كنيم به‌طوري كه بايد 374بازار به مجموعه ميادين ميوه وتره‌بار شهرداري تهران اضافه شود.

در اين راستا امسال 20بازار در دست ساخت داريم و اميدواريم در نيمه‌دوم سال‌جاري بتوانيم با برنامه‌ريزي ساخت بازارها را در سال 93افزايش دهيم.وي با بيان اينكه درنظر داريم در ميدان مركزي 50هكتار زمين ايجاد كنيم، يادآور شد: در اين مجموعه سردخانه، صنايع جانبي و تجهيزات بسته‌بندي را انجام مي‌دهيم تا كيفيت محصولات را حفظ كنيم، زيرا ميوه محصولي است كه بايد سريع از مرحله توليد انتقال داده شود و زمان كوتاهي را داريم تا به ميدان‌هاي مركزي برسد.

  • به‌زودي فروش اينترنتي ميادين آغاز مي‌شود

تهران به‌تدريج به شهري توسعه‌يافته تبديل مي‌شود. هم‌اكنون بسياري از خدمات پايتخت با استفاده از اينترنت و فضاي مجازي ارائه مي‌شود و هرروز اين قابليت افزايش بيشتري مي‌يابدچرا كه استقبال شهروندان از فناوري‌هاي جديد براي زندگي در شهرهاي بزرگ بيشتر مي‌شود.عمده‌فروشي به شكل الكترونيك، ايجاد سامانه عمده‌فروشي حبوبات در ميدان مركزي و همچنين ايجاد سامانه ارغوان با همكاري بخش‌خصوصي در ميدان شهيدلواساني، جلال آل‌احمد، صادقيه و هروي در دستور كار قرار گرفته است. همچنين كنترل قيمت با كارشناسان مقيم بازارها و برخورد با تخلف‌هايي كه صورت مي‌گيرد، براساس آيين‌نامه انضباطي انجام شده است. اين در حالي است كه جريمه نقدي ازجمله اين دستورالعمل‌هاست.

کد خبر 269900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha