جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: لیگ چهاردم در شرایطی با ۱۶ تیم به صحنه ورزش کشور وارد شد که با لیگ‌های پیشین تفاوت‌هایی دارد.

league

اين دوره از ليگ برتر فوتبال ايران بعد از بازي‌هاي جام جهاني برزيل برگزار مي‌شود و به همين سبب توقعات را بالا برده است. همچنين فوتبال به عنوان ورزش اصلي كشور اگر چه هنوز داراي محبوبيت ويژه‌اي نزد ورزش‌دوستان است اما پيروزي‌هاي واليبال كشور در سطح ملي انتظارات از فوتبال را به شدت بالا برده است.

از طرف ديگر حضور كارلوس‌كي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران و نوع ادبيات و رفتار او باعث شده تا انتظار از مربيان فوتبال كشور براي برقراري تعامل منطقي‌تر و كمتر‌ احساسي نسبت به رخداد‌هاي فوتبال و استد‌لال‌هايشان بعد از هر بازي به‌ويژه بعد از باخت‌ها، بالاتر برود.

در ليگ چهارم دقت بيشتر نسبت به ثبت‌ قراردادها و شفافيت در بودجه باشگاه‌ها اين نويد را مي‌دهد كه پنهان‌كاري‌هاي مالي در فوتبال كشور كمتر شود. تشويق و به نوعي اجبار نسبت به جوان‌گرايي و استفاده از بازيكنان جوان نيز مي‌تواند بستر‌ساز تحولي مثبت در روند تكاملي فوتبال كشور باشد.

فوتبال ايران در ليگ چهاردم خود را آماده بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا مي‌كند و فدراسيون فوتبال تلاش دارد، كنفدارسيون آسيا براي ميزباني مرحله نهايي اين بازي‌ها به ايران راي مثبت دهد. اين مهم باعث شده تا دقت در انجام استادارد بازي‌ها و توجه به زير‌ساخت‌ها در اين دوره از ليگ بيشتر شود.

به هر روي ليگ چهاردهم با حضور چهره‌هاي تازه‌اي نظير پديده مشهد و نفت مسجد سليمان از 9 مرداد 1393 رسما آغاز شد و با دربي بزرگ پايخت در هفته پاياني ليگ پرونده آن بسته خواهد شد.

کد خبر 268069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha