مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

همزمان با آغاز ‌ماه مبارک رمضان، فصل جدیدی در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران آغاز شد.

استقبال خوب بازدیدکنندگان، تحسین اعضای شورا را نیز در پی داشت.

ويژه‌برنامه‌هايي با عنوان فصل نيايش كه در 30بوستان شهر، هر شب شهروندان پايتخت را ميهمان خود ‌كرد و با ارائه برنامه‌هاي متنوع و رويكردي مذهبي، در گذران هرچه بهتر ساعات پاياني شب‌هاي رمضان شهروندان شريك بود. برنامه‌هاي وي‍ژه‌ماه رمضان كه به جز برخي بوستان‌هاي تهران، در باغ موزه دفاع‌مقدس و برج ميلاد نيز برگزار شد، در برخي شب‌ها حضورمديران شهري را نيز به‌خود ديد. اعضاي شوراي شهر نيز طي بازديدهايشان ضمن تقدير از فعاليت‌هاي انجام شده ارتقاي كيفيت برنامه‌هاي سال‌هاي آتي را خواستار شده و بر ضرورت توجه به نكاتي نيز تأكيد كردند.

شهروندان هم رضايت داشته‌اند‌

حجت‌الاسلام عبدالمقيم ناصحي رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهردر گفت‌وگو با همشهري مجموع برنامه‌هاي فصل نيايش‌ را برنامه‌اي خوب و مثبت ارزيابي كرد كه رضايتمندي شهروندان را نيزبه‌دنبال داشته است. به گفته وي برنامه‌هاي به اجرادرآمده در بوستان‌ها و همچنين برنامه شبي با قرآن كه در مساجد برگزار شد مورد تأييد اكثراعضاي شوراي شهر و به‌ويژه كميسيون فرهنگي شورا قرار گرفته است.

رئيس كميسيون فرهنگي واجتماعي شوراي شهر ضمن تقدير از فعاليت شهرداران مناطق 22گانه و معاونت‌هاي فرهنگي و اجتماعي اين مناطق در برگزاري برنامه‌هاي ويژه‌ماه رمضان تأكيدمي‌كند كه اين به‌معناي ايده‌آل بودن برنامه‌ها نيست و به‌طورحتم بايد با بهره‌گيري از تجربيات امسال، كيفيت برنامه‌ها درسال‌هاي آتي ارتقا يابد.

برنامه‌هاي پسنديده و قابل تحسين

مجتبي شاكري عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر معتقد است شهرداري در حوزه برنامه‌هاي فرهنگي خود در‌ماه مبارك رمضان، كاري قوي و با برنامه‌ريزي انجام داد كه از تنوع خوبي نيز برخوردار بود. وي كه از برنامه‌هاي به اجرادرآمده در تعدادي از بوستان‌ها همچون پليس، ولايت، فدك، باغ موزه قصر و. . بازديد كرده با اشاره به طراحي غرفه‌هاي مذهبي، فرهنگي، علمي، پزشكي، هنري و كارآفريني در اين بوستان‌ها و تقدير از درنظرگرفتن فعاليت‌هاي متنوع براي آنها در گفت‌وگو باهمشهري اظهار كرد: اصل اجراي اين كار بسيار خوب و تحسين برانگيز بود.

درنظرگرفتن غرفه‌هاي كارآفريني، غرفه‌هايي كه توليدات و دستاوردها و خودباوري‌هاي نظام را به نمايش مي‌گذاشتند، غرفه اهداي كتاب از سوي شهروندان و غرفه‌ هنرهاي قديمي مانند خطاطي با تيغ، ازجمله اقدامات جالب درنظرگرفته شده بود. مسابقات ورزشي و درنظرگرفتن مجموعه‌هايي براي بازي‌هاي ورزشي و اجراي نمايش‌ نيز ازديگراقدامات قابل توجه بود.

هرچند كه برنامه بوستان‌هاي مختلف از درجه كيفي يكساني برخوردار نبود. شاكري همچنين بااشاره به برگزاري نمايشگاه قرآن براي اولين‌باردر باغ موزه دفاع‌مقدس، به ‌فراهم‌نبودن امكانات و تسهيلات لازم براي بازديدكنندگان دراين مجموعه انتقاد كرد و گفت: محل استراحت كافي براي بازديدكنندگان درنظرگرفته نشده بود محل پارك خودرو تا نمايشگاه مسافتي طولاني داشت و ون‌هاي درنظرگرفته شده براي انتقال بازديدكنندگان به ميزان كافي نبود كه اين موضوع نارضايتي‌هايي را به همراه آورده بود.

ابوالفضل قناعتي ازديگر اعضاي شوراي شهر تهران درخصوص برنامه‌هاي شهرداري به مناسبت‌ماه مبارك رمضان معتقد است اگراين مراسم درمناطق كم‌برخوردار پايتخت برگزار مي‌شد بهتر بود. فاطمه دانشورديگرعضوكميسيون فرهنگي شورا نيز اظهار كرد: در بسياري از مناطق پايتخت، كودكان كار و خانواده‌هاي‌شان ساكن هستند و اگر سفره‌هاي افطار به اين مناطق آورده مي‌شد، خانواده‌ها نيز مي‌توانستند از آن بهره‌مند شوند و درصورتي كه شهرداري تهران، اقدام به برپايي سفره‌هاي افطار در مناطقي كه ساكنان نيازمند زيادي را در خود جاي داده مي‌كرد، علاوه بر فرهنگ‌سازي‌، برنامه‌ها هدفمند‌تر نيز برگزار مي‌شد.

کد خبر 267135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha