شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

خروش هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم‌کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه شامگاه روز چهارشنبه با برگزاری ۲برنامه متفاوت در فرهنگسرای شفق و حوزه هنری آغاز شد و روز گذشته همزمان با آخرین جمعه‌ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس با حضور هنرمندان سینما، تئاتر، تلویزیون، تجسمی و... در خیابان‌های سراسر ایران به اوج رسید.

هنرمندان - حمایت از مردم غزه

به گزارش همشهري، چراغ اول را در برگزاري برنامه‌اي براي حمايت از مردم مظلوم غزه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در فرهنگسراي شفق روشن كرد؛ جايي كه عموقناد در آن براي روزهاي پر از آتش و خون كودكان فلسطيني اشك ريخت و رسول نجفيان يكي از آن شعرهاي سوزناكش را خواند. صابر امامي دبير انجمن سينماي جوان مقاومت، خالد قدومي نماينده حماس در ايران، محمد خزاعي، رضا توكلي، كامران تفتي، مهوش وقاري، كيانوش گرامي، محمدرضا شفيعي، مهدي دادخواه، حسين محب اهري و... هم در اين برنامه حضور داشتند.

قدرت اسرائيل پوشالي است

رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در بخشي از برنامه ضمن تقدير از حركت هنرمندان در حمايت از مردم غزه گفت: در هر مقطعي كه دوربين رسانه‌ها به سمتي ديگر مي‌چرخد و جام جهاني فوتبال يا المپيك شروع مي‌شود، صهيونيست‌ها بدون دليل به كشتار مردم بي‌دفاع فلسطين دست مي‌زنند. ما هر روز صحنه كشتار زنان و كودكان بي‌دفاع در غزه را مي‌بينيم و من نگرانم كه تكرار اين تصاوير لطافت روح را از ما بگيرد و به نوعي دچار قساوت قلب شويم. حجت‌الاسلام شهاب مرادي با پوشالي خواندن قدرت اسرائيل افزود: اين تفكر غلط است كه فلسطين را محكوم به زوال و اسرائيل را قدرتمند بدانيم. مظلوميت غزه موضوعي انساني است و حرف ما سياسي نيست؛ ما انسانيم و به اصول انساني پايبند. هيچ منطقي از كشته شدن يك كودك دفاع نمي‌كند. با وجود فشارهاي بيروني بايد مراقب انسانيت، لطافت و مهرباني خود باشيم كه اين مهم‌ترين سرمايه هر انسان است.

مرگ، سهم غزه نيست

همزمان در سويي ديگر هنرمندان در حوزه هنري گرد هم آمدند و با صدور بيانيه و امضاي طومار حمايت خود را از مردم مظلوم فلسطين اعلام كردند. محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري، حجت‌الله ايوبي رئيس سازمان سينمايي، حسام‌الدين آشنا مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور به همراه چهره‌هاي فرهنگي هنري در برنامه «غزه تنها نيست» حضور يافتند و در اظهارنظرهاي جداگانه خواستار مشاركت گسترده‌تر هنرمندان در به تصوير كشيدن جنايات صهيونيست‌ها در غزه شدند. روز پنجشنبه هم شب شعر «مرگ، سهم غزه نيست» با حضور جمعي از شاعران برجسته و پيشكسوت ازجمله عليرضا قزوه، ناصر فيض، قاسم صرافان، اميد مهدي‌نژاد و جواد محقق در مركز آفرينش‌هاي ادبي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار شد و شاعران شعرهاي خود را با موضوع فلسطين، غزه و روز قدس خواندند.

مهرباني تهراني‌ها با غزه

سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران همزمان با آخرين جمعه‌ماه مبارك رمضان فرهنگسراي يكروزه قدس را با شعار «مهرباني با غزه» در ميدان انقلاب برپا كرد و در 7غرفه آن ميزبان هزاران نفر از راهپيمايان روزه‌دار تهراني و كودكان و نوجوانان علاقه‌مند بود. طراحي و نمايش 300 اثر هنري، نقاشي كودكان با شن‌هاي رنگي، پخش محصولات فرهنگي قبله اول و آفتابگردان، عكس يادگاري راهپيمايان با پرچم فلسطين و ثبت دلنوشته‌هاي مردم در طوماري 60متري در كنار ده‌ها برنامه فرهنگي هنري ديگر ازجمله برنامه‌هاي فرهنگسراي قدس در پايان مسيرهاي 9گانه راهپيمايي روز قدس بود.

حضور چشمگير سينماگران

روز گذشته ده‌ها سينماگر و هنرمند با حضور در جمع راهپيمايان روز قدس حمايت خود را از ملت مظلوم فلسطين اعلام كردند. مريلا زارعي درباره انگيزه هنرمندان از حضور در راهپيمايي روز قدس گفت: مگر مي‌شود انسان باشي، عاطفه داشته باشي و صحنه‌هاي غم‌انگيز و جنايت‌هاي غزه را ببيني و سكوت كني؟ اگر با حضور من يك صدا هم به صداهاي معترض اضافه و باعث شود سردمداران سازمان ملل از خواب بيدار شوند، من به هدفم رسيده‌ام. عسگرپور، صدرعاملي، تبريزي، توحيدي، تارخ، ميركريمي، برزيده، منوچهر محمدي، دهكردي، ميري، ناجي، مختاري، پسياني، شريفي، تقي‌پور، پورشيرازي، گرگين، موسوي، دري، نيك‌نژاد، طائرپور، صمدي، شريفي‌نيا، مقدم، شجاع‌نوري، عرب‌نيا و... در راهپيمايي روز قدس حضور داشتند.

 

کد خبر 266917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha