مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: مجمع عمومی‌شرکت واحد اتوبوسرانی مرکب از اعضای شورای شهرتهران به همراه محمدباقر قالیباف شهردارتهران در سالن کنفرانس ساختمان شورای شهر تشکیل شد.

دراین جلسه پس از گزارش کاملی که ازسوی مدیرعامل شرکت واحد درباره نحوه عملکرداین شرکت ارائه شد اعضاء مجمع به طرح سئوالاتی پیرامون عملکرد این شرکت از شهردار تهران پرداخته و پاسخ‌های لازم را دریافت داشتند.

اعضای شورای شهر به عنوان مجمع عمومی‌شرکت واحد نگرانی‌های خود را ازنظرتعداد اتوبوس‌ها، نحوه خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی با درنظرگرفتن اعمال طرح سهمیه بندی بنزین به شهرداری اعلام کردند.

قالیباف نیزبه طرح برنامه‌های شهرداری در مورد افزایش بیشتر تعداد اتوبوس‌ها، ارائه خدمات رسانی بهتر و سریع‌تر به ویژه در مهرماه و زمان شروع سال تحصیلی جدید به اعضای شورای شهر پرداخت.

همچنین مقرر شد علاوه بر ظرفیت سازی جدید از حداکثر امکانات موجود در شرکت واحد در امر جابجایی شهروندان استفاده شود.

از دیگر تمهیدات اندیشیده شده در مجمع عمومی شرکت واحد عبارت از این بود که علاوه بر استفاده ازتولیدات خودروسازان کشور، در جهت واردات اتوبوس از خارج کشور نیز اقدام شود.

یکی از دلایل این تصمیم اعضای شورای شهر مربوط به کیفیت اتوبوس‌های ساخت داخل بود که منطبق بر ضوابط و استانداردهای اتوبوس‌های شهری در دنیا نیست و همین امر موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان در هنگام پیاده و سوارشدن از اتوبوس می‌شود.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران پس از پایان جلسه مجمع عمومی شرکت واحد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به سهمیه‌بندی بنزین آمارهای اولیه نشان از کاهش ترافیک شهری و افزایش 3/1 برابری خدمات رسانی شرکت واحد شده است و این به معنای افزایش سرعت اتوبوس به دلیل کاهش ترافیک است.

دانشجو خبر داد: تا اواسط شهریورماه تعداد زیادی اتوبوس که رقم دقیق آن ازسوی وزارت کشور هنوز اعلام نشده به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی ‌اضافه خواهدشد.

وی همچنین اظهارداشت: سیاست شرکت واحد به سمت واگذاری 60 درصد ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی با هدف تقویت کیفیت خدمات رسانی به شهروندان است.

وی گفت: حدود 75 درصد هزینه این اتوبوس‌ها توسط دولت و مابقی ازطرف شهرداری تهران پرداخت خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در بخش دیگر اظهارات خود با تأکید مجدد برگردشی نبودن خودروهای ون گفت: ابتدا و انتهای مسیرفعالیت هرخودروی ون به همراه کرایه آن که قطعاً از تاکسی کمتراست مشخص و می‌بایست برروی شیشه این خودروها نصب شده باشد درغیراین صورت تخلف حساب شده و قابل پیگرد قانونی است.

دانشجو ادامه داد: هیچ تاکسی یا خودروی ون به دلیل سهمیه‌بندی بنزین مجازبه افزایش کرایه نیست و بخش بازرسی شرکت تاکسیرانی تا کنون به تعدادی از رانندگان متخلف تذکرکتبی داده و یا حتی درمواردی اقدام به ابطال پروانه کاری آنها کرده است.

کد خبر 26618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز