همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران وحومه گفت: از 14 میلیون سفر روزانه در تهران حدود 2/18 درصد با اتوبوس‌های شرکت واحد و 4 درصد با مینی بوس انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، بیژنی مراسم بهره‌برداری از 880 دستگاه اتوبوس و تاکسی با بیان این خبر گفت: از این تعداد خودروی جدید که وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شد،‌ 388 دستگاه اتوبوس گازسوز و گازوئیل‌سوز است همچنین 360 دستگاه اتوبوس دیگر طی هفته‌های آینده وارد این ناوگان می‌شوند و سپس به محض اعلام آمادگی شرکت‌های خودروساز 407 دستگاه دیگر به این تعداد اضافه می‌شود.

بیژنی گفت: کلیه 388 دستگاه که امروز(شنبه 26 خرداد) به بهره‌برداری رسید، به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با بیان این که هم اکنون روزانه حدود 14 میلیون سفر در تهران انجام می‌شود، افزود: سهم سیستم حمل و نقل عمومی در ساعت پیک ترافیک در شهر حدود 45 درصد و از این سهم حدود 2/18 درصد اتوبوسرانی و چهار درصد به مینی بوس‌رانی اختصاص دارد.

وی افزود: ناوگان فعلی اتوبوسرانی تهران ترکیبی از اتوبوس‌های گازوئیل سوز، گازسوز و برقی به تعداد شش هزار و 302 دستگاه تشکیل می‌دهند که هم اکنون بیش از 35 درصد ناوگان متشکل از اتوبوس‌های گازسوز و 5/1 درصد متشکل از اتوبوس‌های برقی و مابقی که 5/63 درصد را تشکیل می‌دهند، متشکل از اتوبوس‌های گازوئیل سوز هستند.

وی ادامه داد: از سال گذشته به منظور ایجاد رقابت و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و ایجاد فرصت‌های شغلی مشارکت بخش خصوصی در سیستم حمل و نقل عمومی جلب شد به طوری که در این مدت 35 شرکت آمادگی خود را جهت مشارکت اعلام کرده که با فعالیت 29 شرکت از شرکت‌های یادشده، موافقت شد و هم اکنون هفت شرکت در قالب 51 خط از مهرماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و روزانه بالغ بر 450 هزار نفر مسافر توسط 738 دستگاه اتوبوس تحت اختیار این شرکت‌ها در تهران جابه جا می‌شوند.

به گفته وی شبکه شرکت واحد علی رغم حضور بخش خصوصی کماکان در قالب 319 خط نقش اساسی را در جابه جایی شهروندان تهرانی ایفا کرده و روزانه در ایام عادی هفته به طور متوسط دو میلیون و 700 مسافر را به مقصد می‌رساند.

وی افزود: سازمان نظارت بر مینی بوسرانی نیز نسبت به اداره گردش منضبط و خدمت رسانی توسط دو هزار و 412 دستگاه مینی‌بوس و 249 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در سطح تهران در قالب 75 خط اعمال نظارت کرده و موجبات جابه جایی قریب به یک میلیون مسافر دیگر را در سطح تهران و مناطق حومه فراهم می‌آورد.

به گفته بیژنی واحد گشت نیز با در اختیار داشتن 441 دستگاه اتوبوس مدرن و مجهز در ابعاد امنیتی، اجتماعی و اقتصادی نظارت را بر عهده دارد.

حسین تیموری کرمانی‌، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، نیز با بیان این که 500 دستگاه از مجموع 880 دستگاه خودروی جدید وارد شده به ناوگان حمل و نقل عمومی را تاکسی شامل می‌شود، افزود: طبق تعهدات سال گذشته باید دو هزار دستگاه تاکسی وارد ناوگان می‌شد، اما متاسفانه با پیگیری‌های فراوان هم اکنون در مرحله اول توانستیم تنها 500 دستگاه را تحویل بگیریم.

وی گفت: با ورود 500 دستگاه تاکسی جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی، 25 هزار مسافر به مسافران ناوگان تاکسیرانی تهران اضافه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران یادآور شد: کلیه این تاکسی‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و به صورت تاکسی تلفنی، گردشی و خطی فعالیت خواهند کرد.

کد خبر 24416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز