سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل آموزش متوسطه اول با اعلام جزئیات آموزش معلمان پایه هشتم گفت: آموزش معلمان این پایه جدیدالتاسیس پس از ماه رمضان به صورت ستادی در استان تهران آغاز می‌شود و در شهریور ماه معلمان آموزش دیده اطلاعات لازم را به تمام معلمان پایه هشتم در استان‌های مختلف منتقل می‌کنند.

به گزارش مهر، عظیم محبی با بیان این مطلب گفت: با توجه به جدیدالتالیف بودن کتابهای پایه هشتم امسال پس از ماه رمضان به صورت میانگین از هر استان 10 تا 15 معلم این پایه به تهران می‌آیند و آموزش‌های لازم را به شکل ستادی می‌بینند و در شهریور ماه آموزش همگانی به معلمان این پایه داده می‌شود.

وی درباره کمبود معلم پایه هشتم گفت: امسال با توجه به اینکه پایه سوم راهنمایی حذف شده است با کمبود معلم مواجه نیستیم. اما براساس آمارهای اعلام شده حدودا با 50 هزار معلم مازاد مواجه هستیم که می‌توان از بخشی از این نیروها در بخش‌های مشاوره مدارس متوسطه اول استفاده کرد.

معلمان مازاد، مشاوران پایه شوند

محبی ادامه داد: یکی دیگر از طرحهای ما ایجاد مشاور در مقطع متوسطه اول به ویژه در پایه هفتم است. این طرح پیش از این در مدارس غیردولتی اجرا و نتایج مثبتی داشته و ما نیز به دنبال آن هستیم تا آن را در مدارس دولتی اجرا کنیم. در صورت تصویب این طرح می توان بخش دیگر از معلمان مازاد را به عنوان مشاور پایه به مدارس اعزام کرد. البته قبل از آن معلمان باید دوره های تخصصی مشاوره را برای کمک و راهنمایی دانش آموز در کشف استعدادها و علائقش برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته بگذرانند.

به گفته مدیر کل آموزش متوسطه اول، طرح مشاور پایه از جمله طرحهایی است که باید توسعه پیدا کند و حتی مشاوران پایه در مقطع ابتدایی نیز وجود داشته باشد تا بتوان از همان کلاس اول استعدادهای دانش آموز را با توجه به علاقه و نیاز جامعه برای انتخاب رشته مناسب شناسایی کنیم.

کد خبر 265982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha