پیش دبستانی تعلل می‌کند، این در حالی است که افراد واجد شرایط چشم به راه برگزاری آزمون، تعیین تکلیف و احتمالا شروع به‌کار از ابتدای مهر و آغاز سال تحصیلی جدید هستند.

از فرصت 2ساله‌اي كه مجلس براي استخدام اين مربيان تعيين كرده تنها 2‌ماه باقي مانده است و اعضاي كميسيون آموزش مجلس معتقدند آموزش و پرورش در برگزاري آزمون استخدامي مربيان پيش‌دبستاني تأخير دارد.

جبار كوچكي‌نژاد، عضو كميسيون آموزش مجلس دراين باره به همشهري گفت: پس از طرح موضوع با وزير و مسئولان آموزش و پرورش، در اين‌باره نامه‌اي به دولت نوشتيم و وزير آموزش و پرورش اعلام كرده هنوز نتوانسته از دولت رديف استخدامي براي مربيان پيش‌دبستاني اخذ كند. عليرضا سليمي، ديگر عضو اين كميسيون نيز گفت: آموزش و پرورش بايد قانون را اجرا كند كه به‌نظر مي‌آيد مقداري در اين خصوص تعلل مي‌كند و باعث نگراني افراد ذينفع شده است. اين آزمون بايد هرچه زودتر برگزار شود، معطل‌كردن قانون به مصلحت آموزش و پرورش، كشور و مردم نيست.

عبدالوحيد فياضي، از اعضاي كميسيون آموزش مجلس هم با ابراز نگراني از روند اجراي اين قانون توسط آموزش و پرورش اظهار كرد: زمان براي اجراي اين قانون بسيار كم است و آموزش و پرورش هنوز مقدمات اجراي اين قانون را فراهم نكرده است.

بر اساس تصويب نمايندگان مجلس در مرداد 91، آموزش و پرورش موظف است حداكثر ظرف ۲ سال همه مربيان پيش دبستاني و نيروهاي خريد خدمت آموزشي خود را كه با آموزش و پرورش همكاري داشته‌اند از طريق برگزاري آزمون استخدام كند. مهلت آموزش و پرورش براي تعيين تكليف مربيان پيش‌دبستاني شهريور امسال به پايان مي‌رسد.

کد خبر 264272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha