همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه صنعتی شریف از محکوم شدن اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: اتحادیه اروپا دو سال پیش دانشگاه صنعتی شریف را تحریم کرده بود که سرانجام دادگاه حکم محکومیت اتحادیه اروپا را صادر کرد چراکه بر اساس اتهامات واهی دانشگاه صنعتی شریف را تحریم کرده بود.

به گزارش مهر، دکتر رضا روستا آزاد در خصوص لغو تحریم اتحادیه اروپا علیه دانشگاه صنعتی شریف، گفت: دو سال پیش اتحادیه اروپا، دانشگاه صنعتی شریف را به جرم همکاری در حرکت‌های هسته‌ای کشور تحریم کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف به این حکم اعتراض کرد و یک وکیل انگلیسی برای پیگری موضوع گرفت و بر علیه اتحادیه اروپا اقامه دعوی کرد؛ طی دو سال گذشته از طریق نظام حقوقی اروپا علیه اتحادیه اروپا این مساله پیگیری شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد: بر اساس پیگیری و تلاش‌هایی که صورت گرفت حکم محکومیت اتحادیه اروپا اخذ شد و اثبات شد که بر اساس اتهامات واهی اتحادیه اروپا، دانشگاه صنعتی شریف را تحریم کرده بود.

وی افزود: اتحادیه اروپا دو ماه فرصت دارد که مستندات خود را به دادگاه تجدیدنظر ارائه کند ولی آنها به دلیل اینکه اتهامات واهی به دانشگاه وارد کردند مستنداتی نیز ندارند و دست‌شان خالی است.

روستا آزاد افزود: بعد از دو ماه که حکم قطعی شود شکایت جدیدی علیه اتحادیه اروپا به علت خساراتی که در این مدت متوجه دانشگاه شده است ارائه خواهیم داد.

کد خبر 264718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha