همشهری آنلاین: چهارمین کنفرانس بین‌المللی اطلاعات کوانتومی توسط دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت دانشگاه کلگری کانادا و با حضور فیزیکدانانی از ۱۲ کشور جهان، در شهریور ۹۳ برگزار می‌شود.

کنفرانس کوانتوم

این کنفرانس توسط گروه اطلاعات و رایانش کوانتومی دانشکده‌ی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و گروه سیستم های پیچیده دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت بخش های مختلفی چون موسسه فرهنگي  آراسته، بنیاد ملی نخبگان، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، قطب سیستم‌های پیچیده و فیزیک ماده چگال دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

این کنفرانس دوسالانه مهم‌ترین رویداد بین‌المللی این رشته در ایران و تنها کنفرانس بین‌المللی اطلاعات کوانتومی در منطقه است كه از سال 1386 و توسط استادان اطلاعات کوانتومی این دانشگاه، آغاز به كار كرده است.

کنفرانس کوانتوم



اطلاعات کوانتومی از مهم‌ترین موضوعات مرتبط با رایانه‌های کوانتومی بوده که به گفته کارشناسان، این رایانه‌ها که هنوز در مراحل تحقیقاتی هستند می‌توانند با بهره‌گیری از ویژگی‌های کوانتومی در راستای ذخیره اطلاعات و رفع محدودیت‌های رایانش و مخابرات کلاسیک تحولی عظیم در دنیای رایانه‌ها ایجاد کنند.

بیش از 100 شرکت‌کننده از کشورهای ایران، نروژ، انگلیس، آلمان، ایتالیا، پاکستان، هند، برزیل، اسپانیا، دانمارک، لهستان، اتریش، و پرتقال در این دوره از کنفرانس اطلاعات کوانتومی شركت كرده و 18 دانشمند این رشته از کشورهای مختلف جهان در این کنفرانس سخنرانی می‌کنند.

دوره های اول و دوم این کنفرانس به همراه نخستین مدرسه اطلاعات کوانتومی در دانشگاه کیش، دوره‌ی سوم در دانشگاه صنعتی شریف و چهارمین دوره با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و طی روزهای 15 الی 19 شهریورماه 1393 در محل این دانشگاه برگزار می‌شود.

کد خبر 270852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha