همشهری آنلاین: رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: کدملی افراد می‌تواند شماره اختصاصی شهروندان در دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان باشد.

ناظمی اردکانی

به گزارش ایرنا از سازمان ثبت احوال، «محمد ناظمی اردکانی» در دیدار معاون قضایی دیوان عدالت اداری تاکید کرد: هریک از ایرانیان، دارای کدملی اختصاصی و منحصر به فرد هستند که این کد می تواند شماره پرونده اختصاصی هر فرد در دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه با استفاده از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، امکان احراز هویت مراجعان بیش از 100 دستگاه اجرایی و خدمات رسان فراهم شده، گفت: این ظرفیت قابل استفاده برای سایر دستگاه ها نیز بوده که موجب سهولت در ارائه خدمات برای شهروندان و صرفه جویی های فراوان است.

به گفته ناظمی اردکانی، دیوان عدالت اداری نیز ضمن امضا تفاهمنامه‌ای با ثبت احوال، از این امکان بهره مند است.

وی همچنین با اشاره به سه ماموریت مهم و اساسی سازمان شامل ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، ثبت تغییر کدپستی و صدور و اتقان اسناد هویتی گفت: ثبت احوال اکنون دوران نوین سازی خود را پشت سر می گذارد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: صدور شناسنامه از حالت دستی خارج شده و تمامی شناسنامه ها، مکانیزه و مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور صادر می شوند.

ناظمی اردکانی، آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی را یکی از مهمترین تحولات ایجاد شده در ثبت احوال عنوان کرد و گفت: 126 میلیون سند هویتی ایرانیان از سال 1297 تا به امروز موجود است که همگی توسط همکاران ثبت احوال آرشیو الکترونیکی شده است.

وی صدور کارت هوشمند ملی را از دیگر اقدامات مهم سازمان در راستای الکترونیکی کردن سازمان بیان کرد و افزود: این کارت، کلید ورود به دولت الکترونیک است و امکان ایجاد شناسایی افراد در فضای مجازی را فراهم می کند.

ناظمی اردکانی، مهندسی فرهنگ نام گزینی، ایجاد گنجینه اسناد هویتی مشاهیر و مفاخر تا سطح شهرستان و صدور نمادین شناسنامه شهید را از اقدامات فرهنگی ثبت احوال برشمرد.

کد خبر 264182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha