رئیس سازمان میراث فرهنگی که برای حضور در نشست شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی به اسپانیا سفر کرده است در دیداری که با خوزه مانوئل سوریا وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا داشته آن کشور را به همکاری گردشگری با ایران تشویق کرده و برقراری پرواز مستقیم میان تهران مادرید را با وزیر گردشگری اسپانیا مطرح کرده است.

گردشگری

مسعود سلطاني فر در سفارت ايران در مادريد گفته است كه ايران بازار جذاب و پر سودي براي سرمايه‌گذاران ايراني و خارجي به‌خصوص اسپانيايي‌هاست.

آنطور كه سلطاني فر در مادريد اعلام كرد، ‌اسپانيا عزم و اراده جدي براي همكاري با ايران در زمينه گردشگري دارد.

او در توضيح مذاكراتي كه با وزير انرژي، صنعت و گردشگري اسپانيا داشته، گفته كه مذاكره در مورد ظرفيت‌هاي 2 كشور براي همكاري در زمينه‌هاي مختلف به‌ويژه در صنعت گردشگري انجام شده و در برخي موضوعات نيز موافقت شده است.

به گفته رئيس سازمان ميراث فرهنگي، برقراري پرواز‌هاي مستقيم بين تهران و مادريد از مهم‌ترين اهداف مذاكرات بوده است.

آنطور كه سازمان ميراث فرهنگي به رسانه‌ها اعلام كرده است، سلطاني فر در مادريد همچنين ابراز اميدواري كرده كه در عرصه‌هاي مختلف توسعه گردشگري ازجمله برقراري ارتباط مستقيم تهران و پايتخت‌هاي مهم كشورهاي اروپايي همچون مادريد اقدامات مؤثر انجام شود.

با هدف ايجاد اصلاحات گسترده در زيربناي صنعت گردشگري كشور نيز امكان راه‌اندازي خط قطار سريع السير در ايران با كمك اسپانيا در مذاكرات رئيس سازمان ميراث فرهنگي با وزير صنعت، انرژي و گردشگري اسپانيا مورد تأكيد قرار گرفته است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي در اين رابطه گفته است كه در برخي خطوط ريلي كشور به‌دنبال فراهم كردن شرايط مناسب براي بالا بردن سرعت جابه‌جايي‌ها هستيم و به‌دنبال اين هستيم كه هم ارتباطات ريلي را گسترش دهيم و هم با اصلاح كردن آنها، زيرساخت‌هاي بهتري براي گردشگران خارجي در ايران فراهم كنيم.

سلطاني فر بازار ايران در بخش‌هاي مختلف را بازار پر جاذبه براي كشورهاي اروپايي اعلام كرد و گفت: تحريم‌هايي كه انجام شد بيش از همه به ضرر دولت‌هاي اروپايي و مردم و شركت‌هاي اين كشورها بود كه باعث شد از فعاليت‌هاي اقتصادي در ايران محروم شوند.

سلطاني فر از تشابهات فرهنگي زياد بين ايران و اسپانيا سخن گفته و افزوده است كه مسئولين 2 كشور ايران و اسپانيا اراده جدي براي گسترش روابط دارند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي در سفارت ايران در مادريد گفته است كه براساس چشم‌انداز 20ساله‌اي كه افق آن تا سال 2025است، بايد به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه ايران بتواند پايان اين سال، ميزبان 20ميليون گردشگر و درآمد حدود 25ميليارد دلار باشد.

کد خبر 261976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha