چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

ثبت نام در مدرسه‌ای با کیفیت یکی از دغدغه‌های والدین دانش‌آموزان است، بسیاری از مدارس دولتی به‌علت غفلت مسئولان کیفیت مناسبی ندارند و این امرموجب شده تا غیردولتی‌ها جولان بدهند. برخی مدارس غیردولتی چند برابر شهریه مصوب دریافت می‌کنند ولی برخوردی با آنها نمی‌شود.


این درحالی است که مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش از افزایش حداقل ۱۰ درصدی و حداکثر ۳۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی در سال‌جاری خبر داد. مجتبی زینی‌وند گفت: هنوز الگوی شهریه در حال پردازش است و شهریه هیچ مدرسه‌ای در شهر تهران اعلام نشده است البته تعداد معدودی از مدیران مدارس غیردولتی شهریه‌شان را اعلام کردند که به آنها تذکر کتبی داده شد و درصورت مشاهده تخلفات به شورای نظارت استان ارجاع داده می‌شوند. درحالی‌که او از ابلاغ نشدن شهریه‌ها می‌گوید برخی مدارس غیردولتی از مردم برای ثبت نام چک یا پول می‌گیرند. در این زمینه مرضیه گرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی می‌گوید: کانال‌های نظارتی در هر استان فعال شده‌اند تا اگر مدرسه‌ای خارج از ضوابط شهریه دریافت کرد با آن برخورد شود.

وی در پاسخ به این پرسش همشهری که مدیران مدارس غیردولتی با توجه به روابط خود امکان بازرسی را نمی‌دهند ضمن اذعان به این موضوع تنها به تأسف‌خوردن به حال این مدارس اکتفا کرد. به گفته مرضیه گرد، آموزش و پرورش شهر تهران به این موضوع ورود پیدا کرده است و جلسات متعددی را با مدیران مدارس غیردولتی داشته‌ایم که امیداست امسال این تخلفات کمتر رخ دهد. او افزود: مطلع شدیم که چند مدرسه افزایش شهریه بیش از نرخ تعیین شده در الگوی شهریه را داشتند که بازرسان را مکلف کردیم این مدارس را ارزیابی کنند و شهریه‌های اضافی اخذ شده را مسترد کنند. امسال برنامه نظارتی دقیقی خواهیم داشت؛ چرا که معتقدیم مردم حق دارند در برابر هزینه‌‌ای که پرداخت می‌کنند بدانند چه فعالیت‌هایی قرار است در مدارس انجام شود.

از کاهش تا رشد 30درصدی شهریه

امسال هم مطابق سنوات گذاشته نرخ شهریه مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد، البته رسما تا 30درصد، غیررسمی هم بستگی به توافق والدین دانش‌آموزان با مدرسه دارد، یعنی قیمت را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند. مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش به هزینه‌هایی مانند سرویس و غذا و کلاس‌های فوق‌برنامه برای دانش‌آموزان این مدارس اشاره کرد و گفت: با تصویب انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه‌ای و اطلاع‌رسانی دقیق به خانواده‌ها، هزینه‌ها مشخص می‌شود. وی تأکید کرد: در حال حاضر ثبت‌نام در مدارس غیردولتی نهایی نیست و پیش‌ثبت‌نام‌ها صورت‌می‌گیرد و مدیران مدارس غیردولتی متناسب با سازوکارهای خود از میان متقاضیان بدون دریافت چک یا اعلام هزینه، ثبت‌نام می‌کنند. وی گفت:مدارس متخلف در حال شناسایی هستند.

 

کد خبر 260811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز