سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

گروه بورس: هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت بازرگانی روش عرضه برخی محصولات را در بورس کالا تصویب کرد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس، بر اساس این مصوبه، واردکنندگان عمده محصولات و مواد اولیه فولادی می‌توانند نسبت به عرضه کالاهای خود در بورس اقدام کنند تا پس از کشف قیمت به صورت منطقی در سیستم‌ توزیع تزریق شود.

بورس فلزات هم مکلف شده هرگونه امکانات مورد نیاز عرضه محصولات فولادی در بورس را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

هم‌چنین تولیدکنندگان مکلف شده‌اند همه تولیدات فولاد ساختمانی خود را در بورس عرضه کنند. سازمان بورس هم مکلف است ظرف سه ماه با انجام فراخوان و بر اساس ضوابط و مقررات جاری نسبت به انتخاب کارگزاران جدید غیرذی‌نفع در تجارت فولاد اقدام کند و بر اساس همین ضابطه کارگزاران فعلی را نیز مورد تجدیدنظر قرار دهد.

شورای بورس نیز باید فهرست خریداران را طبق درخواست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای کنترل و نظارت بر حلقه‌های پس از بورس به سازمان یادشده ارایه کند.

موج شایعات درباره صندلی مدیریت بورس‌کالا

شایعات متفاوتی از سرنوشت صندلی مدیریت بورس کالا به گوش می‌رسد.

از یک سو در حالی که برخی از تعیین قطعی مدیرعامل  و صدور حکم به نام علی‌اکبر هاشمیان، دبیرکل فعلی بورس فلزات خبر می‌دهند، برخی شایعه سازان هم می‌گویند سازمان بورس چندان توافقی با هاشمیان ندارد.

همه این شایعات از این واقعیت حکایت دارند که به هر حال هاشمیان اصلی‌ترین گزینه برای این پست است.

ظرف 2روز اخیر در کنار این موج شایعات، هیأت مدیره بورس کالا جلسه تشکیل داده، در این جلسه‌ها اعضا وظیفه سخن گفتن درباره موضوع تعیین مدیرعامل جدید را بر عهده رئیس هیأت مدیره نهاد.

رئیس هیأت مدیره بورس کالا هم دیروز برای اولین بار با رسانه‌ها به گفت‌وگو پرداخت. او گفت: مرحله اول انتخاب مدیرعامل شرکت بورس کالا با تشکیل جلسه هیأت مدیره برگزار شد و به زودی از بین 5 نفر بهترین گزینه معرفی خواهد شد.

حسین‌ملاحسین آقا در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: برای معرفی مدیرعامل شرکت بورس کالا هماهنگی‌های لازم با سازمان بورس و اوراق بهادار به عمل آمده و ظرف چند روز آینده مدیرعامل این شرکت از بین 5 گزینه معرفی خواهد شد.

وی در پاسخ به این شایعات پخش شده درباره مدیرعاملی  هاشمیان گفت: هنوز چیزی روشن نیست و بعد از بررسی‌های لازم از بین 5 نفر بهترین مدیر در جلسه نهایی هیأت مدیره بورس کالا برگزیده می‌شود.

ایسنا هم در خبری دیگر اعلام کرد: در پی اعلام رئیس هیأت مدیره شرکت بورس کالا در زمینه معرفی مدیرعامل این شرکت در دومین نشست اعضای هیأت مدیره این شرکت در 11 خرداد ماه، اما هنوز این شخص معرفی نشده و گمانه‌زنی‌ها ادامه دارد.

با توجه به‌این‌که رایزنی‌های اعضای هیأت مدیره بورس کالا در طول یک هفته گذشته با اشخاص متعددی انجام شده بود، گزینه‌های مختلفی مد نظر هیأت مدیره این شرکت قرار گرفت که در نهایت در خصوص این گزینه‌ها در جلسه امروز بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 25723

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز