گروه بورس: مسئولان اجرایی در شرکت مدیریت فناوری بورس تهران می‌گویند: نرم‌افزار جدید معاملات سهام از بهمن‌ماه امسال وارد مدار می‌شود.

پیش از این مسئولان شرکت بورس و همچنین شورای بورس تعریف و ارائه شاخص های جدید برای بورس را موکول به نصب نرم‌افزار جدید کرده بودند. به گفته آنان نرم‌افزار کنونی توانایی محاسبه همزمان شاخص‌های جدید و قدیم را ندارد.

گفته می‌شود نرم‌افزار جدید، سرعت پذیرش سفارش‌های خرید و فروش و همچنین انجام مبادلات را به شدت افزایش می‌دهد و قابلیت‌های بسیاری را در حوزه ابزارهای نوین در اختیار مدیران بورس قرار می‌دهد.

مرتضی خزانه‌داری، مدیر عامل شرکت مدیریت فن‌آوری بورس تهران در پاسخ به این پرسش که مراحل عملیاتی نصب نرم‌افزار جدید چقدر پیشرفت داشته و این نرم‌افزار دقیقاً چه زمانی راه‌اندازی خواهد شد؟گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در صورتی که مشکل خاصی به وجود نیاید، نرم‌افزار جدید در بهمن ماه امسال عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر تمرکز اصلی کارشناسان بورس بر تست نرم‌افزار و نصب تجهیزات در شهرستان‌‌ها و اتصال آن به سیستم قدیمی و  نظام پایاپای است.

وی تأکید کرد: مراحل آموزش نرم‌افزار جدید همزمان در جریان است و براساس آن همه کارگزاران، مسئولان و کارشناسان سازمان بورس و شرکت بورس که حدود 500 نفر هستند آموزش خواهند دید. به گفته خزانه‌داری هم‌اکنون یک گروه فرانسوی با حضور تهران مسئولیت آموزش را در 2 سطح فنی و کاربردی برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فن‌آوری بورس تهران خاطرنشان کرد: مراحل آموزش در بخش فنی تقریباً به پایان رسیده و مراحل کاربردی آن نیز رو به پایان است.

وی افزود: پس از پایان آموزش از طرف کارشناسان فرانسوی این افراد برای آموزش سطوح دیگر اعم از کارگزاران و پرسنل شرکت و سازمان بورس اقدام خواهند کرد. خزانه‌داری درباره ویژگی‌های نرم‌افزار جدید معاملاتی بورس تهران گفت: با نصب این نرم‌افزار وضعیت معاملات بورس تهران بهبود می‌یابد و سرعت، دقت و کیفیت معاملات رشد می‌کند ضمن اینکه در این نرم‌افزار ابزارهای جدید معاملاتی نیز در نظر گرفته شده است.

بومی سازی

در همین حال احمد احمد‌پور، عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار درباره مراحل نصب نرم‌افزار جدید بورس گفت: نرم‌افزار جدید هم‌اکنون مراحل تست و بومی‌سازی را طی می‌کند و امیدواریم هر چه زودتر شاهد آغاز به کار این نرم‌افزار کاربردی باشیم.

وی درباره نقل مکان سازمان بورس به ساختمان جدید گفت: مراحل اجرایی کار در جریان است و در تلاش هستیم تا در ماه جاری سازمان رسماً به ساختمان جدید منتقل شود.

کد خبر 30395

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز