دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

وقتی آفتاب غروب می‌کرد عروس و داماد راهی خیابان‌های خلوت شهر گرگان می‌شدند تا دست به سرقت از خودروها بزنند.

متهمان

سوژه آنها فقط خودروهای پرایدی بود که درشان به راحتی با شاه‌کلیدی که در اختیار داشتند باز می‌شد.از اواخر سال گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان در جریان سرقت‌های سریالی خودرو و لوازم داخل آن در شهر گرگان قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان ابتدا خودروهای پرایدی که فاقد تجهیزات ایمنی بودند را سرقت می‌کردند و پس از دزدیدن لوازم داخل آن، خودرو را در محلی رها کرده و به سراغ خودروی دیگری می‌رفتند.

یک سرنخ

درحالی‌که بررسی‌ها در این زمینه ادامه داشت، مردی اسفند 92نزد پلیس آگاهی گلستان رفت و به مأموران گفت: ساعتی قبل به خانه یکی از بستگانم رفتم و خودروی پرایدم را مقابل خانه آنها پارک کردم. بعد از یک ساعت وقتی از آنجا بیرون رفتم متوجه شدم به ماشینم دستبرد زده‌اند و لوازم داخل آن را دزدیده‌اند. داخل ماشین، کیف و لپ تاپم بود که داخل کیفم کارت عابربانکم به همراه رمزش قرار داشت.

لحظاتی بعد متوجه شدم که دزدان اقدام به برداشت پول از حساب عابربانکم کرده‌اند و تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس خبر دهم.با این شکایت، تیمی از مأموران پلیس آگاهی استان گلستان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. شواهد حکایت از این داشت که دزدان بلافاصله بعد از سرقت، با کارت عابربانک مالباخته به یک مغازه طلافروشی در شهر گرگان رفته و با خرید سکه، حساب او را خالی کرده‌اند. فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مداربسته طلافروشی بازبینی شد و تصویری از زن جوان که با کارت عابربانک مسروقه اقدام به خرید سکه‌های طلا کرده بود، به‌دست آمد. مأموران در قدم بعدی سراغ آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار رفتند و دریافتند که این زن 23ساله به نام نسترن سابقه‌دار است. او پیش از این هم از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده بود.

در ادامه پاتوق‌های نسترن شناسایی شد و مأموران در بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که این زن به‌تازگی ازدواج کرده و سرقت‌های سریالی‌اش را با همدستی شوهرش انجام می‌دهد. این در حالی بود که طبق اطلاعات به‌دست آمده، شوهر 30ساله وی هم سابقه‌دار بوده و پیش از این به اتهام سرقت به زندان افتاده بود.

محاصره مخفیگاه دزدان

ماموران در ردیابی‌های خود، مخفیگاه این تازه‌عروس و داماد را شناسایی کردند و 21فروردین‌ماه در اقدامی غافلگیرانه وارد آنجا شدند. زن و شوهر که در حال مصرف مواد‌مخدر شیشه بودند با حضور پلیس غافلگیر شدند. مرد جوان با مأموران درگیر شد و از راهی مخفی که خودش در خانه ساخته بود و به پشت بام راه داشت اقدام به فرار کرد اما مأموران موفق به دستگیری وی شدند.متهمان بعد از دستگیری در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اقرار کردند.

در این میان نوعروس جوان گفت: مدتی قبل با ابراهیم ازدواج کردم. هر دو اعتیاد به شیشه داشتیم و برای تأمین هزینه زندگی و مواد‌مخدر نقشه سرقت کشیدیم.وی ادامه داد: وقتی آفتاب غروب می‌کرد به خیابان‌های خلوت می‌رفتیم و خودروهای پراید قدیمی که قفل فرمان نداشتند را با شاه‌کلید سرقت می‌کردیم. بعد از سرقت، در بعضی مواقع آنها را به مالخر می‌فروختیم تا آن را اوراق کند. بعضی اوقات هم لوازم ماشین را می‌دزدیدیم و خودروی سرقتی را در حاشیه شهر رها می‌کردیم.

سرهنگ اکبری، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با اعلام این خبر به همشهری گفت: این زوج جوان در بازجویی‌ها به 20فقره سرقت خودرو و 50فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کردند که تحقیقات برای شناسایی سایر جرائم ارتکابی و مالباختگان احتمالی ادامه دارد. سرهنگ اکبری در ادامه گفت:در این پرونده، ‌یک مالخر نیز دستگیر شده و هر 3متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران پلیس آگاهی استان گلستان قرار گرفتند.

کد خبر 256813
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز