اعضای یک باند با تهدید اسلحه، دست به سرقت ۲خودرو زدند تا با آن به جایگاه‌های سوخت حمله کنند.

متهم

متهمان از سال گذشته تحت تعقیب پلیس آگاهی استان خوزستان قرار گرفتند. نخستین شاکی پرونده که مسئول یکی از جایگاه‌های سوخت در اهواز بود به مأموران گفت:نیمه‌های شب کارگران پمپ بنزین داخل اتاقک استراحت بودند که ناگهان یک خودروی پژو 405وارد جایگاه شد. یکی از کارگران با تصور اینکه راننده قصد بنزین زدن دارد از اتاقک خارج شد.

در همان لحظه 2 نفر از سرنشینان پژو که صورت خود را با نقاب پوشانده بودند از ماشین پیاده شدند و با تهدید سلاح گرم از کارگر خواستند تا هرچه پول دارد در اختیارش قرار دهد، در غیراین‌صورت شلیک خواهند کرد. کارگر که به‌شدت ترسیده بود هرچه پول در اختیار داشت تحویل سارقان داد. آنها نیز بعد از سرقت پول و دوربین مداربسته جایگاه پا به فرار گذاشتند.
همزمان با فرار متهمان، کارگر پمپ بنزین موفق شد شماره پلاک خودروی آنها را یادداشت کند.

سرقت‌های سریالی

با اعلام این شکایت، تیمی از مأموران پلیس آگاهی استان خوزستان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. تنها سرنخ شماره پلاک خودروی متهمان بود که مأموران در بررسی‌های خود متوجه شدند خودرو سرقتی بوده و صاحب آن چند روز پیش ماجرای دزدیده‌شدن آن را به پلیس اعلام کرده بود. وی به کارآگاهان گفته بود: شب حادثه درحالی‌که از پارکینگ خانه بیرون آمدم تا سوار ماشینم شوم ناگهان 2 نفر که صورت‌های خود را پوشانده بودند سد راهم شدند و با تهدید سلاح گرم از من خواستند تا از ماشین پیاده شوم. من هم از ترس جانم تسلیم شدم و آنها بعد از سرقت ماشینم پا به فرار گذاشتند.بعد از اظهارات این مرد جوان، مأموران دریافتند که اعضای این باند مسلح برای حمله به جایگاه سوخت دست به سرقت خودرو زده‌اند.

سرهنگ حفیظ‌الله خواجوی رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با اعلام این خبر به همشهری گفت: دزدان در هردو سرقت، صورت‌های خود را پوشانده بودند، حتی دوربین مداربسته جایگاه سوخت را نیز به سرقت برده بودند که این نشان می‌داد آنها سابقه دار هستند و نمی‌خواستند ردی از خود به جا بگذارند. برای همین کار پلیس کمی سخت شده بود، ‌با وجود این اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی آنها ادامه داشت تا اینکه دومین گزارش حمله مسلحانه به جایگاه سوخت دیگری در اهواز به پلیس اعلام شد. در این سرقت هم دزدان به شیوه قبلی و با پوشاندن صورت خود به پمپ بنزین دستبرد زده بودند.

سرهنگ خواجوی افزود: در مرحله بعد مشخصات خودروی سرقتی که سارقان با آن به دزدی رفته بودند در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت تا اینکه مشخص شد سارقان خودرو را در حاشیه شهر اهواز رها کرده‌اند.رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان تصریح کرد: درحالی‌که تجسس‌های پلیسی در این زمینه ادامه داشت 3گزارش دیگر به‌دست مأموران رسید که نشان می‌داد سارقان نقابدار این بار با خودروی 206به 3جایگاه سوخت دیگر دستبرد زده‌اند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که 206نیز سرقتی است. صاحب آن وقتی شناسایی شد اظهار داشت که سارقان با تهدید اسلحه، ماشینش را به سرقت برده‌اند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود دریافتند که دزدان در یکی از سرقت‌ها موفق به سرقت دوربین مداربسته جایگاه سوخت نشده‌اند. همین کافی بود تا مأموران به بررسی تصاویر آن بپردازند و به سرنخ خوبی دست پیدا کنند. با شناسایی تصاویر دزدان با اینکه آنها صورت خود را پوشانده بودند و انجام اقدامات اطلاعاتی سرانجام هویت 2نفر از آنها شناسایی شد.سرهنگ خواجوی در ادامه گفت: دزدان پیش از این بارها به اتهام سرقت به زندان رفته بودند که کارآگاهان با شناسایی مخفیگاهشان سرانجام هفته گذشته موفق به دستگیری آنها شدند.

در بازرسی از مخفیگاه آنها، اسلحه، ‌دستکش و نقاب نیز کشف شد.وی افزود: متهمان در بازجویی‌ها به 7فقره سرقت مسلحانه (5مورد سرقت از جایگاه‌های سوخت و 2فقره سرقت خودرو) اعتراف کردند. آنها مدعی شدند که در نیمه‌های شب و یا ظهر که جایگاه‌های سوخت خلوت بود با خودروی سرقتی به آنجا حمله می‌کردند و دست به سرقت پول می‌زدند. رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان افزود: متهمان برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس آگاهی استان خوزستان قرار گرفتند این در حالی است که جست و جو برای دستگیری سومین عضو فراری باند ادامه دارد تا زوایای پنهان پرونده آشکار شود.

کد خبر 257704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز