دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالری مجموعه فرهنگی - هنری آسمان با گشایش نمایشگاه عکس های بیداری اسلامی با عنوان «تاریخ بی‌دروغ» در روزهای پایانی سال افتتاح شد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرهنگستان هنر، در مراسم افتتاحیه این گالری که یکشنبه 25 اسفند برگزار شد، علی معلم دامغانی، رییس فرهنگستان هنر با قدردانی از کسانی که برای افتتاح گالری مجموعه آسمان تلاش کرده اند، بر ضرورت احیای هنر نقاشی در این ساختمان و لزوم استفاده از سالن آن برای خدمت به سینمای مستند و برنامه‌های آموزشی تاکید کرد.

وی متذکر شد: «هنر برای به کمال رساندن انسان است و اگر هنری نقش راهزن داشته باشد شایسته انسان و اسلام نیست و امیدوارم اهل هنر بتوانند به شایستگی از فرصت‌هایی که در اختیار دارند، استفاده کنند».

رییس فرهنگستان هنر با اشاره به عکس‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه، بهار عربی را خیالی پوچ شمرد و تصریح کرد: «بهار عربی خیال پوچی است.

آنچه در جهان رخ داده است بیداری اسلامی است که دلالت بر بیداری انسان دارد و شاهدش همین نمایشگاهی است که امروز پیش رو دارید».

معلم با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) از دولت‌های مستکبر به عنوان دولت‌های شیطانی یاد و خاطر نشان کرد: «منظور حضرت امیر(ع) از دولت مستکبر، دولتی شیطانی است که قدرتی شگفت دارد.

سایرین، مرتجعینی هستند که به این دولت پناه می‌برند مگر کسانی که چشمی باز دارند. مشخص است در جهان کنونی دولتی با این ویژگی ها به کدام کشور تعلق دارد».

وی با اشاره به دین اعراب جاهلیت تصریح کرد: «حتی اعراب زمان جاهلیت بر دینشان احترام می‌گذاشتند و شما شانس این را داشتید که بهترین دین را داشته باشید و حیف است که این همه بخت و یاری را از دست دهیم و بزرگترین مژده این روزها این است که ستاره سرخ باز می‌گردد و جهان دیر یا زود آن را خواهد دید، این روزها چشم‌هایی به جاده است و همه انتظار می‌کشند».

استاد معلم سپس به بیان اندیشه انتظار در ادیان و فرهنگ های مختلف پرداخت و گفت: «امکان ندارد جهان چشم انتظار باشد و آنکه باید بیاید، نیاید».

وی از همه هنرمندان،‌ متفکرین و اندیشمندان خواست تا چنانچه برنامه‌ای شایسته عمل برای استفاده از مجموعه فرهنگی - هنری آسمان دارند، ارائه دهند تا همه در ادای دین به فرهنگ و هنر کشور در آن سهیم باشند.

در ادامه این مراسم همچنین سید حسن صائب به عنوان نماینده استاد محمود فرشچیان افتتاح گالری مجموعه آسمان را به اهالی هنر تبریک و اظهار داشت: «افتتاح این گالری بی‌شک قلم زرینی است که در تاریخ هنر ثبت خواهد شد و به اعتلای آن کمک خواهد کرد».

نمایشگاه عکس «تاریخ بی‌دروغ» آثاری از عکاسان خبری کشورهای مختلف جهان از مبارزات مردم کشورهای اسلامی است.

این نمایشگاه تصاویری از جنایات هولناک صهونیست‌ها در غزه، مبارزات مردم ایران در زمان انقلاب اسلامی، تشییع پیکر امام خمینی (ره)، مبازات مردم در کشورهای اسلامی چون عراق، افغانستان، بحرین، تونس، مصر، لیبی و لبنان را به نمایش گذاشته است.

در حاشیه افتتاح این گالری، گروه موسیقی شهرزاد قطعاتی بر اساس اشعار معلم در دستگاه شور و دشتی اجرا کردند.

کد خبر 253443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز