چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: لیلی گلستان گفت: نقش دولت در بخش هنر و حمایت از هنرمندان تجسمی و گالری‌دارها در هشت سال اخیر فاجعه بود و تا به حال کار مثبتی انجام نشده است.

گالری دار

به گزارش ایسنا، مدیر گالری گلستان اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل هنرمندان تجسمی این است که فقط یک درصدشان می‌توانند از راه فروش آثارشان زندگی ساده‌ای را بگذرانند و باقی باید دنبال شغل دیگری بروند.

او افزود: راهکار این است که دولت بیمه هنرمندان را درست کند و آثارشان را خریداری کند یا نمایشگاه‌هایی بگذارد تا مردم آثار آن‌ها را بخرند، یعنی همپای گالری‌ها برای فروش یا خرید اثر هنری همراه شود.

گلستان به بی‌توجهی دولت به هنر در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت تا به حال که کار مثبتی انجام نداده و هشت سال اخیر هم که فاجعه بود.

امید دارم از حالا به بعد وضع بهتر شود؛ مگر نه این که شهرت این دولت "امید" است؟

این مترجم درباره علت تصمیم خود برای تاسیس گالری و توجه به هنرهای تجسمی گفت: با گالری‌داری بهتر می‌توانم زندگی‌ام را بچرخانم.

البته توجهم را از ادبیات نبریدم، بلکه کارم را به حیطه هنرهای تجسمی معطوف کردم و کار ترجمه‌ام را هم ادامه دادم.

او با اشاره به مشکلات تاسیس گالری اظهار کرد: مشکل اولم، ارشاد آن زمان بود که خیلی آسیب دیدم تا بالاخره فهمیدند با چه کسی طرفند و ناچار شدند دست از سرم بردارند. الان مشکلی ندارم و همه چیز به خوبی پیش می‌رود.

گلستان درباره رابطه مردم و هنرهای تجسمی نیز اظهار کرد: فرهنگ شنیداری ما از فرهنگ دیداری بیشتر است.

فرهنگ دیداری ما فقط در تماشای تلویزیون خلاصه می‌شود که نه شعور بالایی را طلب می‌کند و نه سعی بسیار در درک؛ پس باید مردم عامه را آموزش می‌دادیم تا به تماشای هنرهای تجسمی بروند و از دیدن آن لذت ببرند.

مدیر گالری گلستان در پایان خاطر نشان کرد: مخاطبان حالا، اصلا قابل مقایسه بامخاطبان 27 سال پیش که من گالری‌ام را باز کردم نیستند.

خیلی فهم بصری‌شان بالا رفته، سؤال‌های پرت و پلا نمی‌پرسند و می‌بینم که دارند لذت می‌برند و حتی خرید می‌کنند. این یعنی ما گالری‌دارها در سعی‌مان موفق بوده‌ایم.

کد خبر 252904
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز