رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از برگزاری یک نشست بین‌المللی با همکاری سازمان ملل در رابطه با بحران دریاچه ارومیه و هامون در نیمه‌ماه مارس (۲۴ اسفندماه جاری) خبر داد.

دریاچه ارومیه


معصومه ابتکار با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم جامعه بین‌المللی را درگیر موضوع دریاچه ارومیه کنیم، به ایسنا گفت:در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص محورهای 19گانه احیای دریاچه ارومیه داشتیم درخصوص برنامه‌ها به قطعیت رسیدیم و دستورالعمل‌های عملیاتی آن به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است که به‌زودی اجرایی خواهد شد. وی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست برنامه‌های خود را آغاز کرده که البته باید درنظر داشت این برنامه‌ها را از گذشته به اجرا درمی‌آورده‌ایم و اکنون سازمان‌های دیگر نیز باید برای احیای این پارک‌ملی با یکدیگر همکاری کنند. این درحالی است که دبیر و مجری طرح احیای دریاچه ارومیه چندی پیش اعلام کرد که راهکار علمی و اجرایی دریاچه تا پایان اردیبهشت تقدیم دولت می‌شود. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره خراب کردن سدهای بالادست دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد که از ابتدا بحث خراب کردن سدها مطرح نبوده و موضوع مهم این است که حجم آب مورد نیاز دریاچه برای احیا وجود داشته باشد تا بتوانیم در کنار برنامه‌های اشتغال و کشاورزی، وضعیت دریاچه را بهبود بخشیم.

ابتکار در واکنش به این گفته وزیر نیرو که احیای دریاچه 15سال زمان می‌برد گفت که نمی‌توان برای احیای این دریاچه زمان مشخصی تعیین کرد. به همین دلیل برنامه‌های بلندمدتی را برای بهبود پارک ملی ارومیه طراحی کرده‌ایم که امیدواریم هرچه سریع‌تر اجرایی شود. همچنین امیدواریم که وضعیت بارندگی‌ها بهتر شده و بتوانیم با سایر دستگاه‌ها همگرایی بیشتری برای این میراث ملی داشته باشیم.

کد خبر 250461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز