گروه سیاسی: با نزدیک شدن به سوم تیر برخی خبرگزاری‌ها اعلام کردند که دولت در این روزها، تصمیم به افتتاح بیش از 100 طرح را دارد.

علی ذبیحی، مشاور رئیس جمهور در امور نیروی انسانی نیز از برگزاری همایش بزرگداشت سوم تیر در این روز خبر داد و گرامیداشت این روز را یک وظیفه  دانست.

خبرگزاری‌های فارس و مهر هم به مناسبت این روز اقدام به انجام مصاحبه‌هایی با مسئولان دولتی و برخی از کارشناسان سیاسی  طیف اصولگرایان کرده و به تشریح دلایل پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نهم و عملکرد وی  طی 2سال گذشته در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی  پرداخته اند.

عضو شورای دوم و سوم شورای شهر تهران معتقد است: احمدی نژاد به خاطر عملکرد موفق خود، یکی از موفق ترین روسای جمهوری ایران است.

خسرو دانشجو در گفتگو با مهر مهمترین دلیل پیروزی احمدی نژاد در انتخابات سوم تیر را سخن گفتن مستقیم و بی تکلف وی با مردم دانست و گفت: دکتر احمدی نژاد سعی در زنده کردن حال و هوای ابتدای پیروزی انقلاب را داشت که در این کار موفق هم بود و مردم هم از این استقبال کردند و بدون هرگونه واسطه با احمدی نژاد رابطه برقرار کردند و چهره شهید رجایی در وجود احمدی نژاد برای آنها تداعی شد.

دانشجو تصریح کرد: اگر به کارنامه دکتر احمدی نژاد منصفانه و بی‌طرفانه نگاه کنیم، او را یکی از موفق ترین روسای جمهور کشورمان خواهیم یافت، یکی از درخشان ترین مصادیق عملکرد دکتر احمدی نژاد در سیاست خارجی و موضوع هسته ای است.

وی افزود: در حالی که خیلی‌ها فکر می‌کردند که احمدی نژاد نمی‌تواند در سیاست خارجی موفق باشد، اما شاهد بودیم که در دوره او سیاست خارجی فعال و عزتمندی را تجربه کردیم و در پرتو همین عزتمندی، موضوع هسته‌ای را هم به بهترین وجه مدیریت کرده و از آن عبور کردیم، باید شرایطی را که دکتر احمدی نژاد، دولت را در دست گرفت، مرور کنیم تا اهمیت موفقیت وی را در شرایط فعلی متوجه شویم.

احیاگر ارزش‌ها

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور، احمدی‌نژاد را تکرار پدیده‌های اول انقلاب و احیاگر ارزشها خواند و گفت: او در زمره رویش‌های تازه‌ای است که رهبر فرزانه انقلاب نوید آن را داده بودند.

علی اکبر جوانفکر به دور شدن کشور از ارزشهای اسلامی ‌پیش از روی کار آمدن احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: وقتی به صحنه کشور و به فضای جامعه نظر می‌انداختیم، عطر دل‌انگیز اسلام شامه‌ها را نوازش نمی‌داد. رقابت تلخ میان بانکها و بنگاه‌های پولی، علاوه بر آنکه انگیزه‌های مادی‌گرایی را در جامعه تشویق و تقویت می‌کرد، فضای زندگی مردم را نیز به حرام خواری آلوده می‌ساخت. شعارهای اغواگرانه و رنگارنگ و تبلیغات پرهزینه مبتنی بر پرداخت 6 درصد سود بیشتر یا بالاترین سود بانکی همه فضای جامعه را پر کرده بود و صدا و سیما به عنوان رسانه ملی نیز مبلغ همین رفتار ناهنجار بود. آیا رقابت بر سر پرداخت سود بیشتر بانکی، مفهومی ‌جز تشویق و ترغیب رباخواری و نزول خواری به جامعه القاء می‌کرد؟

وعده انتخاباتی

جوانفکر درباره اینکه آیا انتخابات 3 تیر در تاریخ ماندگار می‌شود، گفت: هر چند تلاش گسترده‌ای برای این است که 3 تیر ماندگار نشود و به عنوان یک حادثه قلمداد شود، اما 3 تیر را مردم رقم زدند و این در تاریخ ثبت می‌شود و ادامه می‌یابد، زیرا جریان 3 تیر به انقلاب اسلامی‌ وصل است و یک حماسه ریشه دار است. دوم خرداد یک حادثه بی‌ریشه بود و با وجود هیاهوی فراوانی که پیرامون آن صورت گرفت، ناگزیر از ذهن‌ها خواهد رفت، اما سوم تیر در انقلاب و خون شهدا ریشه دارد و از نهضت انبیاء و صلحا ‌جان مایه خود را به دست می‌آورد. 3 تیر مقطعی در درون انقلاب است که مردم هم آثارش را می‌بینند.

وی افزود: اقتداری که امروز ملت ایران در دنیا دارد، بی‌نظیر است. این ادعا نیست. به هر جای دنیا که سفر کنید می‌توانید این عزت ایران را ببینید. این افتخار ملت ایران است. احمدی‌نژاد در همه جای دنیا چهره‌ای شناخته شده و مترادف با انقلاب اسلامی ‌است و این خیلی ارزشمند است.

لزوم پایبندی به وعده‌ها

حسن بیادی نایب رئیس شورای دوم و سوم شورای شهر تهران نیز حماسه سوم تیر 84 را نماد کامل غلبه گفتمان خدمت صادقانه دانست و شرط استمرار محبوبیت دولت نهم را پایبندی به وعده ها و شعارهای اعلام شده عنوان کرد.

وی در گفت‌وگو با مهر تأکید کرد که ملت ایران که فرصتی طلایی برای اثبات کارآمدی در اختیار دولت خدمتگزار نهم قرار داده، در کمال هوشیاری عملکرد دولت را مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌دهد.

بیادی یکی از دلایل پیروزی احمدی نژاد در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را گفتمان خدمت صادقانه دانست و گفت: با پیروزی ائتلاف آبادگران ایران اسلامی در انتخابات دومین دوره شوراهای اسلامی شهر و انتخاب احمدی نژاد به عنوان شهردار تهران که با اقبال عمومی مواجه شد این امر در انتخابات ریاست جمهوری ادامه یافت و به اوج خود رسید.

بیادی، ویژگی هایی همچون مردم داری و مردم مداری، عدالت طلبی، ساده زیستی، کارآمدی و تحول گرایی سلامت و صداقت، روحیه بسیجی پیروی از ولایت را مهمترین مشخصات روح حاکم بر انقلاب اسلامی دانست و گفت: رای مردم به احمدی نژاد در واقع رای مردم به ارزش های اصیل انقلاب بود که در پیچ و خم سالهای پس از جنگ کمرنگ شده بود.

سخنگوی جمعیت آبادگران جوان با اشاره به ایام تبلیغات انتخاباتی نهمین دوره ریاست جمهوری گفت: تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری با توجه به تایید شورای نگهبان از شخصیت‌های خدمتگزار ارزشمند نظام بودند و هستند، اما قطعا در کنار انبوه تبلیغات پر زرق و برق، حضور بی آلایش و ساده احمدی نژاد، تبلیغات ساده و مردمی وی، از زیباترین صحنه‌های سیاسی پس از انقلاب اسلامی است.

گفتمان عدالت‌خواهی

یک فعال دانشجویی هم تصریح کرد: انتخابات سوم تیر اقبال و علاقه مردم را به گفتمان انقلاب اسلامی و عدالتخواهی نشان داد.

مجتبی سلطانی انتخابات سوم تیر را نماد اراده، استقلال رای و بلوغ سیاسی مردم ایران دانست و افزود: نتیجه این انتخابات فرصت خوبی را در اختیار تمامی اصولگرایان قرار داد تا میزان کارآمدی و توانمندیهای خود را در سطوح مختلف به طور رسمی و فراگیر به کار گیرند.

وی نتیجه انتخابات سوم تیر 84 را بیانگر نارضایتی مردم از سیاست‌های فرهنگی، اقتصادی و اجرایی دولت‌های گذشته و عملکرد بسیاری از احزاب عنوان کرد و افزود: این انتخابات از سوی دیگر اقبال و علاقه مردم را به گفتمان انقلاب اسلامی و عدالتخواهانه نشان داد.

سلطانی انتخابات سوم تیر را شکست آشکار گفتمان وارداتی و ترجمه‌ای لیبرال دموکراسی و سوسیال دموکراسی در روند توسعه و پیشرفت کشور عنوان و تصریح کرد: مجموعه عملکردهای برخی از دولت‌های گذشته منجر به شکاف میان دولت و ملت و ایجاد بی‌اعتمادی مردم به آن گردید، اما مشی مردمی و سازده‌زیستی رئیس جمهور و سفرهای استانی این شکاف را تا اندازه‌ای ترمیم بخشید.

احمدی‌نژاد وعده نداد

مشاور مطبوعاتی رییس جمهور  درباره شعارها و وعده‌های  احمدی‌نژاد به مردم  می‌گوید:   احمدی‌نژاد، هیچگاه و به هیچکس وعده نداد. اگر مجموعه‌ سخنرانی‌های ایشان را در دوره انتخابات مرور کنید متوجه می‌شوید که او به طور جد، از وعده دادن به مردم با هدف جلب آراء آنان و دست‌یابی به مقام ریاست جمهوری پرهیز کرده است.او هرگز نگفت که اگر من رئیس جمهور شوم چه اتفاقی خواهد افتاد یا چنین و چنان خواهم کرد.

ایشان همواره با تاکید بر ضرورت‌ها، آدرس‌ها و نشانه‌ها را مطرح کرد و گفت: هر کس در این جایگاه قرار بگیرد، برای اداره مطلوب کشور باید این موارد را در دستور کار خود قرار دهد.

بعد از انتخاب احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری، برخی از جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای وعده‌ها و شعارهایی را به رئیس جمهور نسبت دادند و حتی مطالبی را از قول ایشان منتشر کردند که مبنای حرف و حدیث‌هایی شد اما متاسفانه این بحث، هیچ وقت برای مردم به درستی تبیین نشد.

کد خبر 24942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز