سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

گروه سیاسی: هیأت منتخب اصولگرایان مرکب از دکتر صدر دبیرکل انجمن پزشکان، مهندس باهنر دبیرکل جامعه‌اسلامی مهندسین، بادامچیان قائم‌مقام حزب موتلفه، صابر دبیرکل جامعه اسلامی کارگری و محسن کوهکن دبیرکل جامعه‌ اسلامی نمایندگان ادوار با پیشنهاد جبهه پیروان خط امام و رهبری تشکیل شده‌است.

یکی از وظایف این هیأت منتخب کمک و مساعدت جهت تسهیل وحدت اصولگرایان از طریق مذاکره با دیگر گروه‌های اصولگرا در آستانه انتخابات مجلس هشتم است. ممکن است تدوین منشور اصولگرایی نیز از سوی این هیأت انجام شود. اما هنوز درباره این اقدام بحثی گروهی میان اصولگرایان صورت نگرفته است.

پیش از این بحث ورود چهره‌های مطرح و باسابقه اصولگرایان برای ایجاد وحدت مطرح شده بود که با مخالفت تعدادی از گروههای اصولگرا این شیوه به فراموشی سپرده شد.

ورود عسگراولادی به صحنه فعالیت برای ایجاد وحدت میان نیروهای اصولگرا یکی از راه‌حل‌های ائتلاف در این جناح بود که مورد پذیرش عموم اصولگرایان قرارنگرفت.

یکی از علل مخالفت با این روش وجود تشکلهای روحانی بویژه جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در میان نیروهای اصولگرا بود. جبهه پیروان خط امام و رهبری که مبتکر روش استفاده از چهره‌های باسابقه اصولگرا بود اینک در مرحله دیگری از تلاش برای وحدت اصولگرایان تشکیل هیأت منتخب 5 نفره را پیشنهاد کرده است.

نحوه برخورد گروه‌های اصولگرا با این پیشنهاد متضمن موفقیت و یا عدم موفقیت این پیشنهاد خواهد بود.

ابتکار تدوین منشور اصولگرایی از سوی جامعه اسلامی مهندسین به دبیرکلی باهنر چهره سرشناس اصولگرایان مطرح شد که به نظر می‌رسد با توجه به ابراز بی اطلاعی برخی از سران احزاب اصولگرا نسبت به این پیشنهاد هنوز موضوع ، در حد یک ابتکار باقی مانده و به طور جمعی مورد توافق اصولگرایان قرار نگرفته است.

حزب موتلفه اسلامی نیز تنها راه ائتلاف پایدار میان اصولگرایان را تسلیم شدن به نظرات جمعی اتخاذ شده می‌داند اما پیشنهادی در مورد چگونگی تشکیل جمع مورد توافق و ملاکهای رسیدن به نظر واحد را مطرح نکرده‌اند.

باورهای افراطی نمی‌توانند کشور را اداره کنند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به عنوان یکی از محوری‌ترین و با سابقه‌ترین گروههای اصولگرا تسلیم همه گروههای این جبهه  را به نظرات جمعی یکی از راه‌های ائتلاف و پایداری آن دانست و گفت: ائتلاف اصولگرایان می‌تواند بر محور اشخاص برجسته اصولگرا و هم تشکل‌های اصولگرایی شکل گیرد، اما در صورتی که همه تسلیم نتیجه تعلق جمعی باشند این ائتلاف نتیجه خواهد داد.

وی توجه بیشتر به مسائل اقتصادی و بالا بردن سطح رفاهی عامه‌ مردم به خصوص قشر کم درآمد را به عنوان گفتمانی که در انتخابات مجلس هشتم باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد.

حبیبی تاکید کرد: اگر در رابطه با انتخابات مجلس هشتم قرار باشد اولویتی مطرح شود، نظرم بر آن است که ضمن توجه به توسعه متوازن مسئله اقتصادی به عنوان اولویت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اداره کشور با تکیه بر موضوع مهم تعادل و افراد متعادل یک نکته ضروری، اساسی و لازم است و اعتقاد نداریم که باورهای افراطی بتواند کشور را خوب اداره کند.
وی توضیح داد: تعریف من از افراطی‌گری آن است که صاحبان سلیقه‌های مختلف خود را حق مطلق تلقی کنند.

وی در مورد این‌که برخی از اصولگرایان عنوان می‌کنند اصلاح‌طلبان سعی دارند تا اختلافات اصولگرایان را بزرگ جلوه دهند و نوعی جنگ روانی ایجاد کنند گفت: من زمینه هماهنگی بین اصولگرایان را نسبت به ماه‌های گذشته بیشتر فراهم می‌بینم البته برخی از تشکل‌ها و افراد افراطی دوم خردادی سعی بر ایجاد جنگ روانی دارند. 

هیأت منتخب به‌زودی کار خود را شروع می‌کند

 سجادی سخنگوی جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری هم  دیروز در یک  نشست خبری  با خبرنگاران گفت: هیأت منتخب برای ایجاد وحدت میان اصولگرایان اقدامات خود را آغاز کرده و ان‌شاءالله نتایج اقدامات این هیأت به زودی اعلام می‌شود.

وی همچنین در مورد تدوین منشور اصولگرایی و این‌که آیا با جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری در ارتباط با تنظیم منشور اصولگرایی مشورتی صورت گرفته یا نه؟ گفت: هر تشکلی این حق را دارد که در نشست‌های مختلف منشوری را تبیین کند و ما این حق را برای جامعه اسلامی مهندسین قائل هستیم که یک منشوری را تدوین کند و به جامعه اصولگرایی ارایه دهد.

وی ادامه داد: ما از تدوین منشور و هر راهکاری که باعث وحدت اصولگرایان باشد استقبال می‌کنیم.

سجادی همچنین  از برگزاری مجمع عمومی جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری در آینده نزدیک خبرداد و گفت: ما دو تاریخ را برای برگزاری مجمع عمومی در نظر گرفته‌ایم؛ خرداد  یا تیر ماه سال جاری.

وی همچنین به دیدارهای جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری با شخصیت‌های مؤثر جریان اصولگرا اشاره کرد و گفت: ما دیدارهایی را با آیت‌الله مهدوی کنی، هاشمی رفسنجانی و اعضای جامعه‌ مدرسین داشته‌ایم.

سجادی یکی از مهمترین ویژگی‌های جبهه را ارتباط مستمر با روحانیت از جمله جامعه‌ روحانیت مبارز و جامعه‌ مدرسین دانست.

کد خبر 22105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز