گروه شهری: تغییرات پایتخت در سال‌های اخیر موجب شگفتی سفیر کره‌جنوبی در ایران شده است.

آنگونه که سونگ وونگ یئوب اعلام کرده، تغییرها در حوزه‌ حمل‌ونقل و ترافیک شگفت‌انگیزتر از سایر بخش‌هاست.

این اظهارنظر در دیدار سونگ با معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران مطرح شده است.

به‌گفته وی، پیشرفت‌های مترو و بی‌‌آر‌تی در سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده است، ضمن اینکه در حوزه‌هایی همچون عمران شهری و فضای سبز نیز پیشرفت‌ها غیرقابل انکار است.

سفیر کره‌ جنوبی که برای دومین‌بار پس از چند سال مأموریت در تهران مجدداً از سال گذشته به کشورمان بازگشته، اذعان داشته که طی چند سالی که در تهران نبودم این شهر پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای داشته و به‌ویژه توسعه مترو و راه‌اندازی بی‌آرتی در تهران هر فردی را که چند سال از تهران دور بوده تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

نامگذاری خیابان‌هایی در پایتخت‌های 2کشور به نام‌های «تهران» و «سئول» از سال‌های دور موضوع دیگر مورد بحث سونگ بود. این درحالی است که در سئول هیچ خیابانی به نام واشنگتن و توکیو نام‌گذاری نشده اما اینکه یکی از مهم‌ترین خیابان‌های این شهر که دفاتر شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در آن قرار دارد به نام تهران نام‌گذاری شده، نشان‌دهنده اهمیت تهران برای دولت و ملت کره است. معاون شهردار تهران نیز در این دیدار از نگاه مثبت سفیر کره‌جنوبی نسبت به تحولات پایتخت جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد. به گفته وی، هر چند کشورمان در زمینه ساخت مترو به‌خودکفایی نسبی رسیده و این امکان حمل‌ونقلی را بومی‌سازی کرده اما این آمادگی وجود دارد تا از تجارب و دانش سئول در زمینه حمل‌ونقل ریلی استفاده شود.

برنامه مفصل توسعه متروی تهران از طریق ساخت سالانه 30کیلومتر متروی جدید موضوع دیگر این جلسه بود که تشکری هاشمی به آن اشاره کرد. براساس اظهارات وی، تهران در زمینه واگن‌سازی و ساخت تجهیزات و قطعات مترو نیز به میزان قابل توجهی خودکفا شده و با تجربه دفاع‌مقدس و دوران تحریم، مردم و مسئولان کشورمان یاد گرفته‌اند چگونه مشکلات خود را حل کنند. البته همکاری تهران و سئول به‌زعم تشکری هاشمی برای مردم دو کشوربُرد - بُرد است و با توسعه همکاری‌ها از سوی پایتخت‌های 2 کشور، می‌توان انتظار داشت که شاهد اتفاقات بزرگی در تحکیم و تقویت مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کره‌جنوبی باشیم.

کد خبر 245539
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز