رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی گفت: محل نگهداری اسناد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امن است.

جلیل گلشن افزود: محل قرارگیری اسناد در حال آماده‌سازی‌ است و به محض اتمام کار این اسناد در جای مخصوص خود قرار می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه اسنادی که از شیراز به تهران منتقل شده باید قبل از قرار گرفتن در قفسه‌ها ضدعفونی شود، گفت: باتوجه به اهمیت این اسناد باید محل مناسبی برای نگهداری از آن مهیا شود.

گلشن افزود: آماده‌سازی‌ و قفسه‌بندی مکان در نظر گرفته شده برای اسناد سازمان میراث فرهنگی با توجه به سرعت و دقتی که پیمانکار در اجرای آن دارد نزدیک به 2‌ماه دیگر به پایان می‌رسد. رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی اسناد و کتاب‌ها در مکان امن و مناسبی نگهداری می‌شود و هیچ آسیبی این اسناد را تهدید نمی‌کند. گلشن گفت: پس از جایگیری اسناد در مکان در نظر گرفته شده، بازشماری و کنترل آنها به منظور اطلاع از کمیت اسناد انجام می‌شود.

چندی پیش همزمان با انتشار گزارش‌هایی از وضعیت نامناسب نگهداری اسناد سازمان میراث فرهنگی و مفقود شدن برخی اسناد در شیراز رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی دستور بازگرداندن سریع اسناد منتقل شده به شیراز را به تهران صادر کرد.

کد خبر 239418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز