جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه به کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۹۲رأی مثبت داد که درصورت تصویب جزئیات آن در هفته جاری، یارانه نقدی ۲۲میلیون یارانه‌بگیر حذف می‌شود.

در این لایحه سقف بودجه از 210هزار میلیارد تومان به 150هزار میلیارد تومان رسیده که البته این سقف در کمیسیون برنامه و بودجه به 178هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همه پیشنهادهای دولت به جز یکی‌دو مورد را پذیرفت، اظهار داشت:

البته مواردی بنا به درخواست نمایندگان در کمیسیون برنامه و بودجه اضافه شد مثل حذف 30درصد از جمعیت یارانه‌بگیران جامعه که اگر مجلس هم آن را مورد تصویب قرار دهد دولت برای انجام آن مکلف خواهد شد. محمدباقر نوبخت اظهار داشت: دولت 3خواسته معقول را به مجلس پیشنهاد کرد تا از سوی مجلس مورد تأیید قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه ما باید پول نفتی را که در اختیار داشته‌ایم به‌صورت قطره‌چکانی به همه طرح‌ها اختصاص دهیم، گفت:

از مجلس خواستیم تا به ما این اختیار را بدهد تا برای طرح‌هایی که در سال 92و 93به اتمام می‌رسد، هزینه کنیم. نوبخت درخصوص خواسته دیگر دولت از مجلس افزود: ما از مجلس خواهش کردیم تا ضمن اینکه 60هزار میلیارد تومان منابع را تقلیل بدهد، اجازه دهد بتوانیم از ورودی صندوق توسعه ملی برداشت داشته باشیم یعنی از 26درصد سرمایه‌ای که باید وارد صندوق توسعه ملی می‌شد، 20درصد برحسب آنچه در سیاست دیده‌شده وارد صندوق و 6درصد مابقی را از دلار به ریال تبدیل و آن را در طرح‌های عمرانی مصرف کنیم.

وی در مورد حذف برخی یارانه‌بگیران گفت: برای برخی از خانوارها 45هزار تومان در زندگی‌شان نقشی ایفا نمی‌کند بنابراین اگر این مبالغ جمع شود چیزی در حدود 2هزار میلیارد تومان می‌شود که می‌توان این مبالغ را برای مصارف مختلفی ازجمله آبادانی راه‌ها، جاده‌ها، اتوبان‌ها و... . مصرف کرد.

کد خبر 236242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز