همشهری‌آنلاین: عضو شورایعالی بورس با بیان اینکه حذف یارانه دهک‌های پردرآمد، ابتدا با خوداظهاری است، گفت: حذف یارانه افراد، با تجسس در دارایی‌های سهامداران، اقدام صحیحی نیست و شناسایی افراد پردرآمد باید با خوداظهاری بوده و بر مبنای درآمد انجام شود.

محمدرضا پورابراهیمی

فارس نوشت: محمدرضا پورابراهیمی در پاسخ به این سوال که آیا یارانه سهامداران بورسی حذف خواهد شد، اظهار داشت: شناسایی افراد از طریق دارایی‌های بورسی‌شان کار صحیحی نیست.

وی با بیان اینکه بورس اجازه‌ای به مسئولان برای تجسس در دارائی‌های آنان را نخواهد داد، گفت: حذف یارانه‌ها باید در مرحله اول با خوداظهاری باشد. شناسایی دهک‌های پردرآمد نیازمند، بانک اطلاعاتی دقیق از میزان درآمد افراد است.

پورابراهیمی ادامه داد: دولت برای حذف یارانه دهک‌ها نمی‌تواند از طریق دارایی‌های سهامداران تصمیم بگیرد، چراکه بسیاری از شرکت‌های دولتی از طریق منابع محدود سهامداران تأمین مالی شده و پروژه‌ها عملیاتی می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا، حذف یارانه سهامداران موجب خروج آنان از بورس نخواهد شد، گفت: بسیاری از سهامداران با ورود به بورس، متضرر هم شده‌اند و در این باره تصمیم‌گیری درباره درآمد آنان از طریق بورس کار درستی نیست.

تغییرات در سطح شورایعالی بورس
عبدو تبریزی گزینه وزیر اقتصاد در شورا

پورابراهیمی همچنین با اعلام اینکه به زودی در شورایعالی بورس تغییراتی انجام خواهد شد، گفت: حسین عبدو تبریزی به عنوان گزینه وزیر اقتصاد در شورایعالی بورس مطرح شده است.

عضو حقیقی شورایعالی بورس ادامه داد: طبق تصمیم وزیر اقتصاد و کانون‌ها تغییراتی در شورایعالی بورس انجام خواهد شد؛ این اقدام برای حرکت سریع در اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صحیح در سطح بورس و پویایی بیش‌تر در سطح مدیران، انجام خواهد شد.

کد خبر 235992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز