چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سید حسین هاشمی با شرکت در جلسه تودیع و معارفه رسما مسئولیت استانداری تهران بدست گرفت.

حسین هاشمی استاندار تهران

به گزارش ایسنا، رمرتضی تمدن استاندار سابق تهران در مراسم تودیع خود و معارفه استاندار جدید، کلید استانداری تهران به سیدحسین هاشمی تحویل داد.

در این مراسم، از سوی کارکنان، معاونان و مدیران استانداری تهران، به پاس قدردانی از زحمات مرتضی تمدن، استاندار سابق، لوح تقدیری به وی اهدا شد.

سیدحسین هاشمی در مراسم معارفه خود و تودیع مرتضی تمدن استاندار سابق تهران اظهار کرد: در ذهن من این موضوع نبود که به وزارت کشور بیایم و استاندار شوم، اما وقتی آقای رحمانی‌فضلی به من گفتند که ما تلاش می‌کنیم، در این دوره استانداران توسعه‌ای را بیاوریم، در واقع ایشان ذهن من را عوض کردند و من نیز مسوولیت را قبول کردم.

وی افزود: بنده اعلام کرده بودم که هرجای کشور فکر می‌کنند که من می‌توانم به این نظام خدمت بکنم، آماده هستم و خوشحالم که یک منظر فردی هستم که طی 20 سال تجربه خودم در مجلس، هیچ‌گاه از اعتدال خارج نشدم و اصلا خدا من را دوست داشته که به عنوان نماینده میانه انتخاب شدم.

وی در ادامه در بیان توجهش به روحانیت گفت: تمام خانواده من روحانی هستند و من همواره در خدمت روحانیت بوده‌ام و هستم و کار سیاسی خودم را نیز بعد از فاجعه فیضیه به خاطر عرقی که به روحانیت داشته‌ام، آغاز کرده‌ام و اگرچه تمام نطق‌های من در مجلس درباره صنعت و معدن بوده، اما زمانی که احساس کردم روحانیت اصیل زیر سوال برده شد، درباره روحانیت نطقی در مجلس ارائه دادم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که افتخار می‌کنم که در چنین مقطعی در پایتخت مرکز سیاسی کشور توفیق خدمت به این مردم بزرگ را به دست آورده‌ام، گفت: باید بدانیم که هرچه داریم، از شهدای انقلاب است و در این موضوع شکی وجود ندارد.

وی تعامل را بزرگترین خصلت خود خواند و خاطرنشان کرد: من همواره کاری می‌کردم که به هیچ‌وجه فکر سیاسی در آن کار دخالت داده نشود.

وی همچنین با مورد توجه قرار دادن تجربیات گذشته‌اش اظهار کرد: این تجارب مال من و ارث پدری و ثروت شخصی من نیست. باید این تجارب را تا زمانی که فکر می‌کنم می‌توانم در خدمت نظام باشم، صادقانه تقدیم کنم.

هاشمی همچنین اظهار کرد:در هیات دولت اولین شخصی بودم که به عنوان استاندار درباره من صحبت شد و در دولت نیز به اتفاق آرا به من رای دادند که البته این موضوع مسوولیت من را بیشتر کرده ضمن این‌که باید بگویم ما نیازمند کمک دولت هستیم، چراکه تهران با تمام استان‌های دیگر فرق می‌کند. کاستی‌هایی در استان تهران وجود دارد که اصلا نمی‌توان فکر کرد که چنین کاستی‌هایی در چنین استانی دیده می‌شود.

وی همچنین گفت: من افتخار می‌کنم که در این سی‌وچند سال هیچ شائبه‌ای پشت من نبوده و تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم نیازهایی که حق تهران است را از مجلس بگیرم.

به گزارش ایسنا، در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید تهران، حسین مظفر رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز مردم‌داری و توجه به ارزش‌ها، همچنین مدنظرقراردادن خانواده شهدا را از ویژگی‌های مرتضی تمدن برشمرد و اظهار کرد: آقای سیدحسین هاشمی نیز فردی معتدل و مناسب برای مدیریت کلان همچون استان تهران هستم.

وی همچنین تاکید کرد: من و شما مسوولان به این نظام وصل هستیم و عملکرد ما پای اسلام، قرآن، ولایت و شهیدان نوشته می‌شود، بنابراین باید طوری عمل کنیم که موجب زینت امام، رهبری و شهدا باشیم، باید ارزش‌های الهی را پاس بداریم و به مردم خدمت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی نیز در این مراسم خطاب به هاشمی گفت: امیدواریم آقای هاشمی همان ارتباطی را با ائمه جمعه داشته باشند که آقای تمدن داشتند و استاندار جدید نیز در جهت تقویت نهاد نماز جمعه نیز تلاش‌های لازم را داشته باشند.

نقوی‌حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر این که استان تهران نیاز تحولات بزرگ دیگری است، گفت: حوزه صنعت در استان تهران، نیازمند تصمیم‌گیری‌های جدی است و وقتی نمی‌شود مراکز تولیدی را تا شعاع 120 کیلومتری تهران احداث کرد، برای اشتغال چه کاری می‌توان انجام داد.

وی همچنین گفت: آقای هاشمی نگاه توسعه‌گرا دارند و با صنعت هم آشنا هستند. ضمن اینکه ایشان دارای شخصیتی معتدل و آرام هم هستند.

کد خبر 230754
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز