همشهری آنلاین: وزیر کشور با اشاره به تخصصی بودن حوزه سیاست خارجی گفت: سیاست خارجی، چیزی نیست که افراد در آن همه‌کاره باشند. اگر کسی فکر کند که در سیاست خارجی، دولت یازدهم ذره‌ای عقب‌نشینی کرده است، قطعاً اشتباه می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تقدیر از استاندار سابق و معارفه استاندار جدید اصفهان اظهار کرد: با تغییر دولت‌ها گفتمانی می‌آید و گفتمانی می‌رود و هم‌اکنون گفتمانی که در کشور رواج یافته است، خواسته خاص مردم است.

وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: بحث گفتمانی که آقای روحانی به عنوان مشی اعتدال از آن صحبت کرده، یک نوع راه و روش است که در همه گفتارها و کردارها باید نمود یابد و به اعتقاد من، اعتدال به معنای دوری از افراط و تفریط است. اعتدال هم با عقل، هم با شرع و هم با پذیرش اخلاقی جامعه هماهنگ است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه "تمام گفتارها و کردارها باید بر مبنای اعتدال باشد"، افزود: تفریط و افراط‌گرایی از مسیر عقل خارج است و مطمئناً به ما ضربه خواهد زد.

وی با اشاره به سیاست خارجی کشور ادامه داد: موضوع سیاست خارجی، چیزی نیست که افراد در آن همه‌کاره باشند، بلکه سیاست‌های کلان بعد از طرح در شورای عالی امنیت ملی باید به تأیید مقام معظم رهبری برسد. سیاست خارجی ایران همان است و تنها در بیان نوع کلمات منطقی از سوی رییس جمهور تغییر ایجاد شده است.

وزیر کشور ادامه داد: اگر کسی فکر کند که در سیاست خارجی، دولت یازدهم ذره‌ای عقب‌نشینی کرده است، قطعاً دچار اشتباه شده است. من از مسئولان استان توقع دارم همه با هم "منطق"، "قانون" و "عقل" را مبنای تصمیم‌گیری قرار دهند و همچنین از احزاب مختلف که قانون اساسی حق وجود آنها را داده است، می‌خواهم به استاندار جدید یاری رسانند. به جای اختلاف می‌توانیم رقابت سالم داشته باشیم.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از صحبتهای خود، اصفهان را موتور محرکه تولید ملی دانست و افزود: زمینه رشد و توسعه در استان اصفهان مهیاست و ما نمی‌توانیم برای همیشه متکی بر اقتصاد نفتی باشیم. در ایران حدود 500 میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد که ما می‌توانیم با تکیه بر همین موضوع، ایجاد اشتغال کنیم.

وزیر کشور از استاندار جدید اصفهان تقاضا کرد برای اقتصاد استان اتاق فکر ایجاد و از تمامی افراد دلسوز برای رشد و تعالی استان دعوت کند.

وی ادامه داد: آقای زرگرپور - استاندار جدید اصفهان - برای سمت استانداری، مدیون هیچ شخص و گروهی نیست؛ نه نمایندگان مجلس و نه وزیر کشور.

رحمانی فضلی با اشاره به تاکید دولت بر پاسخگویی اظهار کرد: توقع ما از زرگرپور این است که مسئولیت پاسخگویی حاکمیتی در استان اصفهان را برعهده بگیرد و همه پیشنهادات را بشنود و منطقی‌ترین انتخاب را انجام دهد.

وزیر کشور، نگاه‌های شخصی و گروهی را با عدالت سازگار ندانست و از استاندار جدید خواست که قانون را محور کار خود قرار دهد و اضافه کرد: افتخار ما این است که پرچم عدالت را در دنیا به دست گرفتیم و تمام مسئولان باید بتوانند عدالت را بر مبنای قانون اجرایی کنند.

وی در پایان، به مذاکرات ایران با قدرت‌های جهان اشاره کرد و ادامه داد: در آینده شاهد توازن قوا بر محوریت ایران در منطقه خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از ذاکر اصفهانی استاندار پیشین اصفهان تقدیر و رسول زرگرپور به عنوان استاندار جدید اصفهان معرفی شد.

کد خبر 232867
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز