گروه شهری: رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه تمام ابعاد زیست‌محیطی پروژه دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس زیر‌ذره‌بین کارشناسان خبره علوم محیط‌زیست قرار داشته است، اظهار کرد: دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس جزو آن دسته از پروژه‌های عمرانی است که ارزیابی زیست‌محیطی دارد و همین موضوع از امتیازات ویژه آن محسوب می‌شود.

معصومه ابتکار با اشاره به اینکه دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس جزو آن دسته از پروژه‌های عمرانی است که ملاحظات زیست‌محیطی در جریان طراحی و اجرای آن به‌طور کامل رعایت شده است، افزود: در جریان احداث این دریاچه با توجه به وسعت قابل توجه آن، کمیته محیط‌زیست شورای سوم شهر تهران، جلسات متعددی به‌منظور بررسی ملاحظات زیست‌محیطی پروژه برگزار کرد و از نظرات صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه برای تأیید طرح استفاده شد.

وی با تأکید بر اینکه در کمیته محیط‌زیست از هیچ نکته کوچکی به سادگی عبور نشده است، اظهار کرد: در جریان بررسی ابعاد زیست‌محیطی دریاچه، بخش‌هایی از طرح بارها رد شد و پس از اصلاح دوباره، برای بررسی به شورا آمد. البته برخی کارشناسان محیط‌زیست در اوایل مطرح‌شدن پروژه احداث این دریاچه مصنوعی، انتقادات بسیاری مطرح می‌کردند و معتقد بودند که درصورت سهل‌انگاری و مدیریت ناکارآمد ساخت و بهره برداری، ممکن است این دریاچه در آینده مخاطرات و تهدیدهای جدی به‌دنبال داشته باشد اما در نهایت، جمع بندی کمیته محیط‌زیست شورای شهر آن بود که اگر قرار است این دریاچه مطابق با ضوابط طرح جامع شهر تهران احداث شود، شهرداری تهران باید ضوابط زیست‌محیطی را سختگیرانه اجرا کند. به اعتقاد وی، معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به اجرای سختگیرانه ضوابط فنی و عمرانی پایبند بود و همه نکات و ضرورت‌های زیست‌محیطی را به دقت پیاده کرد.

کد خبر 228701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز