همشهری آنلاین: همزمان با پنجمین روز از هفته سلامت در پایتخت، ۵هزار شهروند تهرانی در همایش بزرگ پیاده روی پردیس دریاچه شهدای خلیج‌فارس شرکت کردند.

شهری پیاده روی

در این همایش که با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری منطقه  22 برگزار شد، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدعلیرضا مرندی نماینده مجلس شورای اسلامی، سیدمحمدهادی ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران و تاویلا نماینده سازمان جهانی بهداشت حضور یافتند.

پس از پیاده‌روی در اطراف دریاچه که با حضور صدها نفر از شهروندان و مسئولان برگزار شد، ایازی اقدامات سال‌های اخیر شهرداری تهران در حوزه سلامت را یادآور شد؛ در هریک از 374محله شهر تهران 10کانون شامل کانون شهر عاری از دخانیات، دیابت، سالمندان و... همچنین دیگر کانون‌هایی که زمینه مشارکت مردم را در عرصه‌های اجتماعی به‌وجود آورده، تشکیل شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین تأکید کرد: اکنون 220هزار نفر عضو کانون‌های سلامت شهر تهران هستند و در برنامه‌های مشارکتی حضور پیدا می‌کنند. به مناسبت هفته سلامت در 22منطقه تهران 22نمایشگاه در قالب دهکده‌های سلامت ایجاد شده و تمامی نهادها و سازمان‌هایی که در حوزه سلامت نقش ایفا می‌کنند در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کرده‌اند و به ارائه خدمت به شهروندان می‌پردازند. در 450نقطه شهر تهران، ایستگاه تندرستی و نزدیک به 2هزار کارگاه آموزشی در محله‌های مختلف تهران در حوزه سلامت ایجاد شده است.

به گفته وی، مشکل اساسی شهروندان تهرانی فقر حرکتی است و اگر مردم تحرک لازم را داشته باشند، مشکلاتی که امروزه در حوزه درمان وجود دارد برطرف خواهد شد. در تهران نزدیک به 2هزار ایستگاه تندرستی ایجاد شده که شهروندان صبح و بعد از ظهر می‌توانند در آنها حضور پیدا کنند. احداث و بهره‌برداری از اماکن تفریحی گردشگری نظیر دریاچه شهدای خلیج‌فارس که علاقه‌مندان و مراجعه‌کنندگان بسیاری هم دارد، یکی دیگر از اقدامات شهرداری تهران برای ترویج فرهنگ ورزش و تأمین سلامت شهروندان بوده است.

همچنین قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با استقرار در جایگاه سخنران، از اقدامات شهرداری تهران به‌عنوان یکی از دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که به مردم، شادی و نشاط و سلامتی‌شان توجه دارد، تقدیر کرد و گفت:

از شهردار تهران و همکاران‌شان متشکریم که این فرصت را برای شهروندان تهرانی فراهم کردند که با حضور در چنین فضای زیبایی، از امکانات ایجاد‌شده، استفاده کنند. واقعیت این است که بیماری هست و هر کسی در هر سنی می‌تواند مبتلا شود و بخشی که دست انسان نیست، بیماری‌های مادرزادی است و بخشی از آنها هم قابل پیشگیری است اما بخشی که بروز بیماری دست انسان است باید عواملش را شناخت و از بروز آنها پیشگیری کرد. شعار امسال «یک عمر سلامت با خود‌مراقبتی» است یعنی هرکس خودش، مراقب سلامتی خود باشد. مراقبت در خورد و خوراک و سبک زندگی موجب سلامتی است. در این برنامه همچنین نمایش هوایی توسط پاراگلایدرهای تک‌نفره و دونفره، پرواز پاراموتور و اجرای موسیقی و همچنین قرعه‌کشی و اهدای جوایز میان حاضران انجام شد.

پاکسازی روددره درکه

روددره درکه روز گذشته با حضور مردم پاکسازی شد. علی‌محمد شاعری رئیس ستاد محیط‌زیست شهرداری در این‌باره گفت: در این اقدام دوستداران طبیعت با همکاری ستاد محیط‌زیست و همچنین مردم و مسئولان مدیریت شهری دوش به دوش هم پاکسازی رود دره درکه را برای حفاظت از محیط‌زیست شهر تهران انجام دادند. به گفته شاعری در هفته زمین پاک با اجرای فعالیت‌های عملیاتی در سطح مناطق 22گانه شهر تهران کارهای مهمی به مرحله اجرا در می‌آید که یکی از این برنامه‌ها در ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار پاکسازی بوستان‌ها، روددره‌ها و اماکن عمومی است.

کد خبر 257203
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز