گروه اقتصادی: سیاست دولت واگذاری سهام سازمان گسترش یا سهام این سازمان در صنایع خودرو سازی نبوده و این سازمان به عنوان سازمانی توسعه‌ای تثبیت خواهد شد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست خبری خود با رسانه‌های جمعی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد روند واگذاری سهام سازمان گسترش در چارچوب سیاست‌های ابلاغی اصل 44، در شرایطی که پیش از این بارها اعلام شده بود سهام سازمان گسترش در نوبت واگذاری در سازمان خصوصی‌سازی است، گفت: با ابلاغ این سیاست‌ها برداشت‌های مختلفی در این زمینه مطرح شد اما از آنجا که این سازمان سازمانی توسعه‌ای است بر اساس عرف متداول در همه دنیا این گونه سازمان‌ها دولتی خواهد بود. و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز به عنوان بازوی توسعه دولت تثبیت خواهد شد.

مهدی مفیدی در مورد چگونگی واگذاری سهام 40 درصدی این سازمان در صنایع خودرو سازی، گفت: سیاست دولت، واگذاری سهام خود در صنایع خودروسازی نبوده و بر این اساس سهام 40 درصدی سازمان گسترش در صنایع خودرو‌سازی همچنان دولتی باقی می‌ماند و دولت برنامه‌ای برای واگذاری سهام خودرو سازان ندارد. همچنین معتقدم برخی شرکت‌ها باید برای واگذاری به بلوغ رسیده و بر اساس آداب خصوصی سازی این فرآیند اجرایی شود. برای واگذاری شرکت‌ها لزوما نباید سود ده یا زیانده باشند و برای انجام این کار مجموعه‌ای از عوامل در نظر گرفته می‌شود.

دلایل افزایش قیمت خودرو را نمی‌دانم

مفیدی کاهش تولید خودرو توسط خودرو‌سازان برای افزایش قیمت را رد کرد و افزود: تولید کاهش نداشته و خودرو‌سازان با تمام توان در‌حال تولید هستند چرا که سود آنها در افزایش تولید است و با توجه به حجم بالای تولید، قادر به انبار کردن تولیدات نیز نیستند. اما دلایل بالا رفتن قیمت خودرو را در بازار نمی‌دانیم.

وی، افزود: افزایش قیمت را در بازار خودرو در سال جاری شاهد بودیم که شاید علت آن عطش بازار است و یکی از دلیل افزایش قیمت توسط خودرو سازان نیز می‌تواند، افزایش نرخ دیه باشد.

همه تندرهای پیش فروش شده تا پایان سال واگذار می‌شوند

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان این که مشکلی برای تامین قطعات تندر 90 وجود ندارد،گفت: همه خودروهای تندر 90 ثبت نام شده تا پایان سال واگذار خواهد شد و قیمت این خودرو نیز امسال ثابت خواهد بود و تغییری نخواهد داشت. اما برای پیش فروش‌های بعدی مطابق وضع روز عمل خواهیم کرد.

کد خبر 22694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز