همشهری‌آنلاین: فهرست واگذاری 21 شرکت نفتی توسط هیات عالی واگذاری برای بررسی مجدد به وزارت نفت برگردانده شد.

اسماعیل غلامی، معاون امور آماده سازی سهام و شرکت های دولتی سازمان خصوصی‌سازی به خبر گزاری مهر گفت: لیست اسامی 21 شرکت نفتی که وزارت نفت برای واگذاری به سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود توسط سازمان به هیئت عالی واگذاری رفت اما در جلسه هیئت عالی واگذاری قرار شد بررسی کارشناسی بیشتری بر روی کل شرکت های نفتی برای واگذاری توسط وزارت نفت صورت گیرد.

اسماعیل غلامی با تاکید بر اینکه باید برروی شرایط شرکت های نفتی برای واگذاری بررسی کارشناسی بیشتری شود، تصریح کرد: به طور نمونه بسیاری از سرمایه گذاری های صورت گرفته در این شرکت ها به صورت بیع متقابل و فاینانس بین المللی است و برخی از آنها نیز هنوز نرخ های مصوبی که دارند نهایی نشده است، بنابراین این شرکت ها نیازمند بررسی مجددی هستند.

وی ادامه داد: نظر وزارت نفت در مورد نرخ مصوب این است که اگر نرخ آزاد شود، قیمت سودآوری شرکت تغییر خواهد کرد و با سودآوری آنها دولت می تواند سهام آنها را با قیمت بالاتری به فروش برساند اما در صورتی که با همین نرخ های مصوب و سود و زیان سنواتی و یک آئین نامه عمل کنیم در نتیجه قیمت پائینی برای آنها تعیین می شود و این امر باعث ضرر دهی دولت می شود.

عضو هیئت عامل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: بهتر است در ابتدا چگونگی نرخ مصوب این شرکت ها، روش بیع متقابل و این موضوع که آیا این شرکت ها توسط تامین کنندگان منابع مالی آنها خریداری خواهد شد، مشخص شود.

به گفته وی قرار است پس از بررسی مجدد وزارت نفت در مورد موضوعات مطرح شده و کل صنایع نفت طی هفته جاری و یا هفته آینده جلسه دیگری برگزار و مجددا بر روی 21 شرکت نفتی بحث شود.

کد خبر 24892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز