گروه اقتصادی: سازمان صدا و سیما به انتقادهای اخیر از واگذاری زمین 85هکتاری نمایشگاه بین‌المللی تهران به این سازمان واکنش نشان داد.

نمایشگاه

مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در واکنش به اظهارات اکبر ترکان که این واگذاری را شبهه دار دانسته بود، گفت: سخنان ایشان غیرحقوقی، غیراخلاقی و مغایر با سیاست‌های اعتدال رئیس‌جمهور منتخب است.سیدمحمدتقی سهرابی ادامه داد: مصوبه دولت 2بخش دارد که یک بخش آن مربوط به اختیارات دولت است و بخش دیگر باید به‌صورت لایحه به مجلس ارسال شود. سوابق این درخواست از مردادماه ۱۳۸۸ است که به‌دلیل نیاز کشور به توسعه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در جنگ رسانه‌ای، گسترش سالن‌های تولید و استودیوهای ضبط و پخش، محل برگزاری مسابقه‌های تلویزیونی، توسعه شبکه‌های برون مرزی و ده‌ها نیاز دیگر، این منطقه مناسب‌ترین گزینه تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به فراز و نشیب‌های تصمیم‌گیری درخصوص این پروژه ازجمله قرار گرفتن در فهرست اصل۴۴ و تغییرات بعدی و عدم‌استفاده از این محل برای نمایشگاه‌های بزرگ به‌دلیل مشکل جدی ترافیک و مخالفت اکثر دستگاه‌های مرتبط، این مصوبه یک اقدام مطالعه‌شده و کارشناسی در راستای نیازهای واقعی کشور است که امیدوارم مراحل بعدی قانونی خود را نیز طی کند. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:

طبیعی است که در جلسات دولت وقتی موضوعی فی‌مابین 2دستگاه مطرح می‌شود ممکن است یکی از طرفین با مصوبه نهایی مخالف باشد و به‌طور مستدل مخالفت خود را اعلام کند ولی نهایتاً همگی پایبند به مصوبه دولت هستند. اما از سوی دیگر روز گذشته احمد توکلی در نطق میان دستور، واگذاری‌های اخیر توسط رئیس‌جمهور را به‌شدت مورد انتقاد قرارداد و گفت: شاید این امر قانونی باشد اما عقل اقتضا می‌کند که این کار صورت نگیرد. نماینده مردم تهران ادامه داد:

رئیس‌جمهور وقت در مدت 40تا50روزه انتقال قدرت به رئیس‌جمهور منتخب نمی‌تواند تصمیماتی بگیرد که تعهداتی را برای دولت آینده ایجاد کند. پیش از این چند تن از نمایندگان مجلس هم نسبت به این واگذاری انتقاد کرده بودند. در این زمینه همچنین مجیدرضا حریری، رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران نیز تصریح کرد: براساس اصل 44قانون اساسی باید شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌ها واگذار شود نه زمین‌های آن. درصورت واگذاری این شرکت اموال آن را به شرکت یا نهادی که آن را خریده است باید واگذار کرد.

کد خبر 223153
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز