گروه ادب و هنر: باغ کتاب تهران که به روزهای پایانی ساخت‌وساز خودش نزدیک می‎شود، ممکن است سال آینده میزبان نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران باشد.

 در 2سال اخیر که ساخت پروژه باغ کتاب تهران به روزهای پایانی خود نزدیک می‎شد، از سوی مسئولان این پروژه پیشنهاد برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این مجموعه بارها مطرح شده است اما مسئولان وزارت ارشاد که با انتقادهای فراوان برای تغییر مکان نمایشگاه کتاب تهران از محل نمایشگاه‌های بین‌‎المللی به مصلا مواجه بودند، همچنان مصلا را بهترین گزینه برای نمایشگاه کتاب می‎خواندند و باغ کتاب را کوچک‌تر از آن می‌دانستند که بتواند میزبان نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران باشد. اگرچه عمر دولت حاضر کفاف برگزاری نمایشگاه کتاب بیست‌وهفتم را نخواهد داد. اما در روزهای اخیر، مسئولان وزارت ارشاد در حال بررسی باغ کتاب تهران و ظرفیت‎های آن برای برگزاری نمایشگاه آتی کتاب تهران هستند.

علی‌اکبر اشعری، مدیر پروژه باغ کتاب تهران، روز جمعه با اشاره به دعوتی که از سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد و علی اسماعیلی رئیس نمایشگاه امسال کتاب تهران برای بازدید از این پروژه به عمل آورده است، به مهر گفت: آقایان حسینی و اسماعیلی عصر روز چهارشنبه (8خرداد) به باغ کتاب آمدند و بازدید مفصلی از باغ کتاب و ظرفیت‌های بیرون از آن کردند و در یک جلسه مفصل با یکدیگر صحبت کردیم. وی افزود: قرار شد آقای اسماعیلی ظرف یک تا 2 هفته با کارشناسانشان یک برآورد دقیق انجام دهند که مثلاً نمایشگاه کتاب چه مقدار فضای سرپوشیده و چه مقدار فضای باز می‌خواهد و بعد هم جلسه‌ای بین آقای حسینی (وزیر ارشاد) و آقای قالیباف (شهردار تهران) منعقد شود و در این‌باره به جمع‌بندی نهایی برسند. اشعری ادامه داد: اگر دوستان ارشاد ظرف یکی دو هفته بتوانند گزارش شان را تهیه کنند و سریع‌تر یعنی نهایتاً تا پایان نیمه اول سال با شهرداری به توافق برسند، می‌توان در سال آینده نمایشگاه کتاب تهران را در باغ‌کتاب برگزار کرد.

کد خبر 217027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز