زاهدان: تعطیلی بازارچه مرزی گمشاد واقع در سیستان و بلوچستان در حالی وارد شصت‌و‌هشتمین روز خود شد که ۱۵۰کارگر بیکار، نسبت به بی‌توجهی مسئولان به شرایط زندگیشان معترض‌ هستند.

 با تعطیلی بازارچه مرزی گمشاد، 150کارگر بیکار شدند

به گزارش ایلنا، میزان دستمزد هر کارگر این بازارچه بستگی به کامیون‌هایی داشت که وارد بازارچه می‌شدند و به‌طور متوسط اگر ۶۰ دستگاه کامیون وارد بازارچه شود، برای هر کارگر حدود ۱۰ تا ۱۵‌هزار تومان می‌ماند. کارگران این بازارچه نیز بیمه نبوده و حدود ۷ یا ۸‌ماه قبل مدارکی در این‌باره به بخشداری ارائه کردند ولی هنوز از بیمه شدن آنها خبری نیست. فرماندار هیرمند اما پافشاری مرزبانی بر دیوارکشی بازارچه را علت طولانی‌شدن تعطیلی بازارچه مرزی گمشاد خواند و گفت: در هر زمانی که مرزبانی آمادگی خود را برای گشایش مجدد بازارچه اعلام کند، فرمانداری آماده است که فعالیت بازارچه از سر گرفته شود.

سلطانعلی دهمرده در مورد مقرون‌به‌صرفه و مرسوم‌بودن این کار (دیوار بتنی) در سایر بازارچه‌های فعال کشور بیان کرد: اصلا به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست که یک بازارچه ۱۰ هکتاری را دیوار کشید. وی ادامه داد: متأسفانه با این کار‌ها، ۱۵۰ کارگر و ۷۰ راننده بیش از ۲‌ماه است که بیکار شده‌اند.

کد خبر 222097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز