گروه حوادث: مرد شیاد بعد از جعل هویت و مدارک شناسایی تاجر سرشناس، دست به سرقت 900میلیون تومانی از حساب او زد.

حوادث -متهم

26فروردین‌ماه سال‌جاری یکی از تاجران سرشناس بازار تهران به دادسرای ناحیه 12رفت و خبر از سرقت 900میلیون تومانی از حسابش داد.وی در توضیح ماجرا گفت: در ایام تعطیلات نوروز با خانواده‌ام به سفر خارج رفتم و بعد از 17روز به ایران برگشتم. وی ادامه داد: بعد از چند روز وقتی برای بررسی حسابم به بانک رفتم، متوجه شدم شخصی با جعل هویتم اقدام به افتتاح حساب و انتقال مبلغ 900میلیون تومان پول از حسابم به‌حساب دیگری کرده است.

بعد از این شکایت، پرونده با دستور قاضی در اختیار مأموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرارگرفت و تحقیقات در این زمینه آغاز شد. مأموران در نخستین اقدام به بانکی رفتند که پول‌ها از آنجا برداشت شده بود. آنها بعد از بررسی اسناد و مدارک افتتاح‌کننده حساب متوجه شدند که مردی حدودا 40ساله با جعل هویت تاجر سرشناس و در اختیار داشتن مدارک قلابی، خودش را به جای وی جا زده و اقدام به افتتاح حساب کرده است.

سپس طی تماس تلفنی با بانکی که مالباخته در آنجا حساب داشته، خود را به جای وی معرفی کرده و از کارمند بانک خواسته است که مبلغ 900میلیون تومان از آن حساب به حسابی که با مدارک جعلی افتتاح کرده بود واریز کند. کارآگاهان در مرحله بعدی به بررسی حساب جعلی مرد کلاهبردار پرداختند و متوجه شدند که وی در کمتر از 24ساعت همه پول را از حساب جعلی برداشت کرده است. مأموران در ادامه متوجه شدند وی بعد از واریز‌شدن 900میلیون تومان پول به حسابش، راهی یکی از صرافی‌ها در مرکز تهران شده و دست به خرید 520سکه تمام بهار آزادی زده است. ماموران در قدم بعدی صرافی مورد نظر را شناسایی کردند و به تحقیق از صاحب آن پرداختند.

این مرد در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: 17فروردین‌ماه سال‌جاری شخصی به صرافی من آمد و گفت که قصد خرید 520سکه طلا را دارد. وی بلافاصله مبلغ 730میلیون تومان به‌حساب من واریز کرد و من نیز پیش از تحویل سکه‌ها با بانک تماس گرفتم تا درخصوص صاحب حساب استعلام بگیرم که کارمند بانک به من گفت وی یکی از مشتریان قدیمی و خوش حساب بانک است و مشکلی درخصوص جابه‌جایی این مبلغ وجود ندارد.

کد خبر 222022
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز