یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

گروه حوادث: سارقان کیف‌قاپ وقتی زن جوان را در تعقیب خود دیدند، قصد فرار داشتند اما بعد از تصادفی خونین، به دام افتادند.

متهم

ساعت 16 نهم خرداد‌ماه سال‌جاری زن جوانی درحالی‌که پشت فرمان خودروی سمند بود پشت چراغ قرمز در مرکز پایتخت توقف کرد. در همین هنگام موتورسیکلتی با 2‌سرنشین کنار ماشین زن جوان ایستادند و ترک‌نشین در یک چشم به‌هم زدن تلفن همراه راننده سمند را برداشت و پا به فرار گذاشتند. با فرار متهمان راننده سمند نیز به تعقیب دزدان موبایلش پرداخت تا اینکه سارقان موتورسوار با یک دستگاه خودروی پژو 206 برخورد کردند و هردو روی زمین افتادند.

در آن لحظه مأموران کلانتری 112 ابوسعید سر رسیدند و آنها را دستگیر کردند. این درحالی بود که هردو سارق به شدت مجروح و از ناحیه پا دچار شکستگی شده بودند. همزمان با انتقال سارقان به بیمارستان، مأموران در جریان بررسی ها متوجه شدند که موتور سرقتی است و دزدان چند روز پیش آن را از داخل پارکینگ یک مجتمع مسکونی در منطقه منیریه سرقت کرده‌اند.

آشنایی در قهوه خانه

بعد از انجام تحقیقات اولیه، پرونده برای رسیدگی بیشتر در اختیار مأموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و متهمان بعد از 20روز به اداره آگاهی منتقل شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که یکی از متهمان به نام سیاوش 24ساله سابقه‌دار بوده و پیش از این به اتهام جرائم مختلف ازجمله سرقت،‌ حمل موادمخدر و اخلال در نظم عمومی دستگیر شده و به زندان رفته بود. در شرایطی که سیاوش مدعی بود که تنها در یک فقره سرقت حضور داشته سعید همدست 25ساله او به ده‌ها فقره دزدی در مناطق جنوب و مرکز شهر تهران اعتراف کرد.

وی به مأموران گفت: مدتی قبل در مغازه موتورسازی کار می‌کردم، برخی از جوان‌ها را می‌دیدم که برای تقویت موتورهایشان به مغازه می‌آمدند که پس از مدت کوتاهی متوجه شدم تعدادی از آنها سارق هستند. آنها در صحبت‌هایشان مدعی بودند که پول خوبی در سرقت وجود دارد و من نیز تصمیم گرفتم مثل آنان سرقت کنم. به همین علت زمانی که آنها موتورهایشان را به مغازه می‌آوردند و در اختیار موتورسازی می‌گذاشتند تا آنها را تقویت کنند من از فرصت استفاده کرده و با موتورهای آنها دست به سرقت می‌زدم.

وی ادامه داد: مدتی قبل در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران با سیاوش آشنا شدم و با هم نقشه دزدی کشیدیم. برای اجرای این نقشه، موتورسیکلتی از پارکینگ ساختمانی در حوالی میدان منیریه سرقت کردیم و با آن به دزدی رفتیم. سیاوش راکب بود و من سرقت می‌کردم تا اینکه هنگام فرار تصادف کرده و به دام افتادیم. وی ادامه داد: من و سیاوش هر دو به مواد‌مخدر اعتیاد داریم و برای تأمین هزینه مواد دست به دزدی می‌زدیم.

بعد از اعترافات متهمان و انجام تحقیقات، مالباختگانی که در دام این دو دزد گرفتار شده بودند شناسایی شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان به شیوه‌های مختلف گردنبندقاپی، کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی و زورگیری از زنان دست به سرقت می‌زنند. سرهنگ میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به‌احتمال افزایش مالباختگان و شناسایی جرائم احتمالی دیگر، دستور انتشار تصاویر هر دو متهم از سوی قاضی پرونده صادر شده است، به همین‌خاطر از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 223134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز