همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی ایران گفت ما دو راه داریم یا برای تفریح به برزیل می‌رویم و یا می‌رویم تا با شرافت و غرور بازی کنیم. اگر می‌خواهید برای تفریح بروید، نمی‌خواهم عضوی از شما باشم.

carlos queiroz

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در نشستی مشترک با خبرنگاران اعزامی به کره با ابراز خرسندی از صعود تیم ملی به جام‌جهانی گفت: امروز، روزی بود که کسانی که متحد بودند، به نتیجه رسیدند. امروز، روزی به یاد ماندنی بود و این احساس خوبی است که میلیون‌ها هوادار ایرانی را خوشحال و شادیت را با آنها تقسیم کنی. این مسئله برای من حائز اهمیت است. این موفقیت سعی تک تک بازیکنان است که در خط مقدم با روحیه‌ای جنگنده برابر حریف حاضر شدند.

او افزود: در همین جا از کسانی باید تک به تک تشکر کنم. تعداد آنها زیاد نیست. تعدادی از آنها به ما اعتماد به نفس زیادی می‌دادند. مثلا آقای کفاشیان به ما پشت نکرد و همیشه سعی کرد کنار ما از ما حمایت کند. از او بسیار متشکرم. ما مشکلات زیادی داشتیم اما کفاشیان هیچ وقت میدان را ترک نکرد. البته باید از آقای نبی و نایب رئیس فدراسیون، آقای مقدس که در لحظات مهم ما را تنها نگذاشتند، تشکر کنم. همچنین از مدیرعامل شرکت آسمان که ما را تنها نگذاشت. او پرواز خوب و بسیار مهمی را هماهنگ کرده بود. من از همه متشکرم. همچنین از برخی از شما رسانه‌ها که از ابتدا کنار ما بودید. من دفعه پنجم یا ششمی است که به عنوان سرمربی برای رفتن به جام‌جهانی تلاش می‌کنم. سه بار تاکنون موفق به رفتن به جام‌جهانی شده‌ام. یک بار هم به عنوان مدیرفنی با تیم ملی آمریکا در جام‌جهانی بودم.

سرمربی تیم ملی در ادامه با توضیح بیشتر دوستان و علاقه‌مندان به تیم ملی بیان کرد: می‌دانم باید گام به گام کار کنیم. گفته بودم صعود کار بسیار سختی است و رفتن به جام‌جهانی فراز و نشیب دارد. یک روز خوب است و یک روز بد. یک روز ضد ماست و روز دیگر با ما. در روزهای اخیر روزهای خوبی را سپری کردیم. شما می‌توانید در روزهای خوب‌تان شاهد دوستان زیادی کنارتان باشید. ولی وقتی روزهای خوب را سپری نمی‌کنید، باید کیفیت دوستان خوب‌تان را بررسی کنید. تعداد کسانی که کیفیت خیلی خوبی داشته باشند زیاد نبود. رمز و راز این موفقیت اتحاد این دوستان بود که ما را تنها نگذاشتند.

او در ادامه درباره آینده تیم ملی صحبت کرد و افزود: می‌خواهم الان درباره آینده صحبت کنم. درباره آینده می‌توان آسان صحبت کرد. ما دو راه داریم یا به برزیل برای تفریح و تعطیلات می‌رویم یا به برزیل می‌رویم تا با شرافت و غرور بازی کنیم. اگر می‌خواهید به تفریح بروید، نمی‌خواهم عضوی از شما بشوم. ترجیح می‌دهم در زمان دیگری برای تفریح به آنجا بروم. باید خیلی چیزها را عوض کنیم. نمی‌توان بدون حمایت ملت کار را ادامه داد. اولین کار این است که برای آینده به سختی کار کنیم. باید سعی کنیم انگیزه بازیکنان را بالا ببریم و با یک برنامه‌ریزی چند دیدار تدارکاتی داشته باشیم. چیزی جز این باعث می‌شود تا ما سریعا از جام‌جهانی خداحافظی کنیم.

کی‌روش در ادامه از اهداف تیم ملی صحبت کرد و گفت: باید بزرگ فکر کنیم و اهداف بزرگی داشته باشیم. باید سخت تلاش کنیم و آماده باشیم. آنقدر قوی باشیم تا از گروه‌مان صعود کنیم. ما به یک لیگ خوب نیاز داریم و باید از لحاظ زمین هم وضعیت‌مان بهتر شود. مسائل جسمی و ذهنی را هم باید آماده کنیم تا در برزیل با بزرگان بجنگیم. الان زمانی نیست که خودمان را پنهان کنیم و همه چیز را به آینده حواله دهیم.

کی‌روش برای ماندن در تیم ملی شرط‌هایی گذاشته بود، آیا این شرط‌ها برآورده می‌شود؟ "من این مسائل را گفته‌ام و این مسئولان هستند که باید در این رابطه صحبت کنند و تصمیم بگیرند. می‌توانم داشته‌های فنی‌ام را بیاورم اما بقیه داستان با من نیست. به عنوان مربی وظیفه‌ام این است که راه را طی کنم اما پیاده کردن این روند با من نیست و بستگی به مسئولان دارد که آیا تصمیم می‌گیرند یا نه."

کی‌روش ادامه داد: "در حال حاضر دغدغه من این است که بازیکنان ما نیاز به استراحت دارند. بعد از 11 ماه تمرین و بازی آنها باید استراحت کنند و اگر این طور نشود، مطمئنا در بازی‌های بین‌المللی مصدوم می‌شوند. 12 ژوئیه لیگ شروع می‌شود و بازیکنان دوباره باید بازی کنند."

وی افزود: "باید برنامه‌ریزی دقیقی برای لیگ و جام حذفی داشته باشیم و همه چیز به طور شفاف مشخص باشد. ما باید فضای مناسب و فرصت خوبی را ایجاد کنیم. این بازیکنان باید در جام‌جهانی با تیم‌هایی از آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی بازی کنند. بنابراین باید بازی‌های دوستانه مناسبی را تدارک ببینیم. باید فرصت کافی را به جوانانی مثل شجاع خلیل‌زاده، رضا حقیقی و محسن مسلمان بدهیم. دیروز در ورزشگاه کره فضای کوچکی مثل جام‌جهانی را دیدیم. تماشاگران به زمین بازی نزدیک بودند. 50 هزار نفر در ورزشگاه بودند اما بیشتر از 100 هزار نفر سروصدا می‌کردند."

سرمربی تیم ملی با تمجید از ملی‌پوشان ایران گفت: "باید توجه داشته باشیم که بعضی از بازیکنان مان چطور با این فشار زیاد برخورد و آن را مدیریت کردند. آنها عالی کار کردند و همه‌شان قهرمان هستند. تکرار می‌کنم، زمان نداریم و زمان برای ما تمام می‌شود. فوتبال بین‌المللی مثل ایران نیست که تا یک تعطیلی می‌رسد، همه چیز را تعطیل می‌کنند. در ایران شما باید چهارشنبه تصمیم بگیرید بعد می‌گویند، پنجشنبه و جمعه تعطیل است پس بگذاریم برای شنبه. اما شنبه هم کاری نمی‌کنید."

وی افزود: در ماه اوت بازی‌های دوستانه بین‌المللی برگزار می‌شود اما ما فقط یک بازی دوستانه داریم و نمی‌دانیم که دو ماه دیگر باید با چه تیم‌هایی بازی کنیم در حالی که 90 درصد تیم‌های بین‌المللی برنامه‌شان مشخص است. ما نمی‌توانیم برای حضور در جام‌جهانی با تیم‌هایی مثل موریس و ماداگاسکار بازی دوستانه داشته باشیم. الان وقت تصمیم‌گیری و انتخاب درست است. شما دو نوع انسان دارید یکی آدمی است که غذا می‌خورد، بعد می‌خوابد، مریض می‌شود و می‌میرد. انسان دیگری هم داریم که غذا می‌خورد و انرژی می‌گیرد و با استفاده از آن انرژی کار خود را برای موفق شدن انجام می‌دهد.

کی‌روش گفت: من به مردم می‌گویم که الان وقت شادی است. باید خوشحال باشیم و جشن بگیریم. امروز باید از صعود لذت ببریم اما فردا صبح باید برویم به دفتر و کارمان را انجام دهیم. فردا دیگر زمان شادی نیست.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در پاسخ به این سوال که در نشستی خبری گفته بود ایران خانواده‌اش است، دوست دارد در تیم ملی بماند، گفت: باز هم می‌گویم که ایران خانه من است. از سال گذشته این موضوع را گفته بودم اما هر روز را برای همان روز برنامه‌ریزی می‌کنم و فردا مشخص نیست. دلیل آمدن به ایران این بود که تیم را به جام‌جهانی ببرم و بتوانیم در این تورنمنت بازی کنیم. من مربی‌ام و زندگی‌ام این گونه است که رقابت کنم و ببرم. کلمات من همانی است که گفتم. اگر می‌خواهیم به برزیل برویم تا رقابت کنیم، من هستم.

کد خبر 219618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز