همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: قراردادم با فدراسیون فوتبال تا پایان رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل تمدید شد. این خبر در برنامه ورزش و مردم اعلام شد.

carlos

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص تمدید قرار داد خود عنوان کرد:

قرارداد من تا پایان جام جهانی 2014 برزیل است. در واقع قرارداد من به صورت خودکار مرحله به مرحله تمدید می‌شود و پس از صعود به جام جهانی نیز قراردادم تا پایان رقابت‌های جام جهانی تمدید شد.کارلوس کی‌روش با حضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص صعود ایران به جام جهانی اظهار داشت: خسته‌ایم اما واقعا احساس خوبی دارم و خوشحالم چون به هدفی که از اول داشتیم رسیدیم و از اینکه توانستیم مردم ایران را خوشحال کنیم راضی هستیم. همیشه گفته‌ام فوتبال ورزش مردم است و آنها خوشحال باشند ما هم خوشحال هستیم.

وی در خصوص کری‌خوانی با مربی کره جنوبی گفت: مربی کره جو غیرعادی‌ای را پیش از بازی ایجاد کرد. در 32 سالی که تجربه مربی‌گری دارم هرگز با این موضوع مواجه نبودم. صحبت از جنگ و انتقام و خون چیزی غیرعادی است. موضوع این بود که مربی کره با این صحبت‌ها می‌خواست بازیکنان ما را تحت تاثیر قرار دهد البته صحبت‌های او باعث شد که من از همان‌ها علیه خودشان استفاده کنم و انگیزه‌ای را درون بازیکنان خودمان به وجود بیاورم.

وی ادامه داد: ما از این موضوع به عنوان نقطه‌ضعف کره‌ای‌ها استفاده کردیم اما نکته عجیب سکوت فدراسیون فوتبال کره در این موضوع بود. مردم شاید این را ندانند اما فدراسیون ما از فدراسیون کره جنوبی خواست که از بازیکنان و مردم ایران عذرخواهی کند اما آنها سکوت کامل کردند و اتفاق دیگری که ما را شوک زده کرد این بود که روز قبل از آغاز بازی زمانی که به ورزشگاه برای تمرین رفتیم بنر‌هایی بزرگ از سرمربی کره در داخل ورزشگاه و رختکن ما نصب کرده بودند. این موضوع برای من تعجب‌برانگیز بود. این بی‌احترامی بود. مردم کره همیشه مودب بودند اما اینجا به ما بی‌احترامی شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه من سعی کردم با صحبت‌های خودم این جو سنگین را بشکنم عنوان کرد: من در کنفرانس خبری گفتم می خواهیم با کره‌ای‌ها جشن صعود بگیریم اما آنها پس از بازی با حرکات ناشایست خود نشان دادند که دنبال حذف ما بودند. دو نفر از مربیان کره نیز سوشا مکانی دروازه‌بان ما را حین خوشحالی زدند.

وی در خصوص وضعیت قرارداد خود عنوان کرد: قرارداد من طوری است که به خاطر منافع فدراسیون فوتبال مرحله به مرحله که بالاتر می‌رویم خود به خود تمدید می‌شود. در حال حاضر نیز پس از صعود به جام جهانی تا پایان این مسابقات تمدید شده است. البته قراردادها هیچ معنایی ندارد و مردمی که پشت قرارداد هستند مهمترند.

کی‌روش ادامه داد: پرتغال و ایران خیلی شبیه هم هستند عشق و علاقه مردم پرتغال به فوتبال شبیه مردم ایران است در پرتغال هم فوتبال ورزش شماره یک، 2 و 3 است. خوشحالی که مردم ایران به من دادند از هر هدیه‌ای باارزش‌تر است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص صحبت‌های جواد نکونام عنوان کرد: نکونام با صحبت‌هایی که کرد پاسخ بازیکن کره‌ای را داد. او گفت خون که هیچ جانم را برای ایران بدهم بهترین پاسخ به کره‌ای‌ها بود و واقعا به این بازیکن افتخار می‌کنیم.

کی‌روش عنوان کرد: صحبتی که بیشتر در این مدت انجام دادیم این بود که اگر وارد یک جنگ می‌شویم باید با سلاح خودمان مانند شوت، گل، دریبل جلو برویم و موفق شویم. مهمترین مسئله این که باید به آن فکر کنیم اینکه صعود کردیم و خوشحال باشیم و صحبت‌های یک نفر نباید فکر و زمان ما را بگیرد. همانطور که در کنفرانس مطبوعاتی گفتم بیایید از فوتبال لذت ببریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد امید نمازی به عنوان دستیار راضی هستید یا خیر، گفت: من راضی هستم و فکر می کنم انتخاب خوبی انجام دادم در پروسه صعود به جام جهانی همه چیز به سادگی به دست نمی‌آید و زمان بلندمدتی باید تلاش کنید چون جاهایی با شکست روبرو می‌شوید و در این جاست که اگر افراد سابق انتخاب شوند موفق خواهید شد که برای ما همینطور بود.

وی ادامه داد: یک نمونه برایتان بگویم‌. در مقدماتی جام جهانی قبلی که در پرتغال حضور داشتم در خانه 3 بر یک به دانمارک باختیم و تا بازی بعد 2 ماه فاصله داشتیم. مواجه شدن با انتقادها به دلیل باخت سخت بود. همین اتفاق پس از شکست مقابل ازبکستان هم برای ایران افتاد اما در این مواقع باید قوی باشید و با قدرت به کارتان ادامه دهید. در راه رسیدن به جام جهانی مهم نیست که چطور شروع می‌کنید بلکه پایان آن مهم است. من همین جا باید از تلاش‌ها و حمایت‌های نبی و کفاشیان و همه بازیکنان تشکر کنم.

وی در خصوص اینکه در یکی از سایت‌های خارجی مردم کره نظر گذاشتند که ما حاضریم سرمربی‌مان را با کی‌روش عوض کنیم و آیا او این موضوع را قبول می‌کند یا خیر، گفت: در حال حاضر از لحاظ روحی و روانی خسته هستم و نمی‌توانم در این موضوع صحبت کنم.کارلوس کی‌روش در ادامه گفت و گوی خود با برنامه ورزش و مردم عنوان کرد: نکته مهم این است باید برنامه‌های تیم ملی را سریع انجام دهیم برای اینکه مردم ایران انتظاراتشان بالا رفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کردید با ایران به جام جهانی بروید عنوان کرد: مهمترین علتی که به ایران آمدم همین بود چون ایران شانس خوبی برای صعود داشت. به زمانی باز می‌گردم که پرتغال را به جام جهانی بردیم. در آنجا ما فقط به اسپانیا باختیم و در نهایت سوم شدیم اما پس از آن اتهاماتی به من زده شد که به بازیکنان آموخته بودم که دوپینگ کنند. همیشه دنبال فرصت‌ها بودم تا تیم‌ها را به جام جهانی ببرم که خوشبختانه برای سومین بار در ایران این اتفاق افتاد. مهم ایران است نه من. خانواده من از همه چیز مهمتر است و به دلیل اینکه ایران خانواده من را تامین می‌کند باید تمام توانم را برای آن بگذارم.

کی‌روش در خصوص اینکه رحمتی و عقیلی ابراز پشیمانی کردند و آیا این امکان وجود دارد که دوباره به تیم ملی دعوت شوند گفت: مهمترین چیز برای من نظم تیمی است همانطور که قبلا گفتم سوال شما مشکل نیست اما ممکن است جواب من مشکل باشد چیزی که مهم است اینکه در فوتبال بین‌المللی هیچ کس نمی‌تواند خود را بالاتر از تیم بداند. وظیفه من این است که افراد را به خوبی زیرنظر بگیرم تا نقش خود را به خوبی ایفا کند. با تمام احترامی که برای هر دوی آنها قائل هستم اما تمرکز من روی 25 نفری است که تعهد کامل نشان دادند. ما بازیکن باشهامت می‌خواهیم که به فکر خودش نباشد. این یک مسئله شخصی نیست بلکه حرفه‌ای است.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: متاسفانه از آن فرصتی که به آنها دادیم به خوبی استفاده نکردند مهمتر اینکه این موضوع باید نمونه‌ای باشد برای بازیکنان جوانتری که در آینده انتخاب می‌شوند و هیچ شرایطی را نباید برای تیم ملی بگذارند. مهمترین چیز برای ما ادامه کار با بازیکنانی است که تعهد کامل نشان داده‌اند. هر بازیکنی که فصل آینده آمادگی کامل داشته باشد وظیفه من این است که به او فرصت بدهم. چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم اینکه ما بازیکنان زیادی با تجربه بین‌المللی نداریم. به یک سری نفرات جوان و یک سری بازیکنان باتجربه بین‌المللی نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه به همه بازیکنان احترام می‌گذارم گفت: نگاه اول من به بازیکنانی است که ما را همراهی کرده‌اند تا به جام جهانی برویم اما این هم به این معنا نیست که آنها همیشه باید در تیم ملی بمانند. در تمام بازی‌های لیگ بازیکنانی که در تیم ملی هستند باید نشان دهند که چرا انتخاب شده‌اند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا با لیگ 16 تیمی موافق هستید یا 18 تیمی تاکید کرد: لیگ 16 تیمی از هر نظر برای فوتبال ایران مفید است چون می‌تواند هم سطح فوتبال را بالا ببرد و هم نظمی به برنامه‌های تیم ملی بدهد. این تصمیم باید سه چهار سال قبل انجام می‌گرفت و حالا هم دیر است. این موضوع به تیم ملی هم کمک می‌کند اما بیشتر به نفع باشگاه‌هاست و این اجازه را به مربیان می‌دهد که نفرات خود را بهتر بشناسد و البته با برگزاری جام حذفی هم موافق هستند.

به گزارش فارس، کی‌روش در پایان صحبت‌های خود از مربیان لیگ که کمک‌های خوبی انجام دادند تشکر کرد و آرزو کرد برنامه‌ریزی مدونی برای تیم ملی در آینده صورت بگیرد و از مسئولان ورزش نیز خواست تا از این فرصت استفاده کرده و امکانات خوبی را برای فوتبال فراهم کنند.

کد خبر 219718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز