همشهری آنلاین: امریکا به علت منافع مالی حاصل از جنگ تلاش می‌کند در هر یک از درگیری‌ها در خاورمیانه مداخله نظامی کند.

آمریکا

ال کوونت روز شنبه (۲۵ خرداد) در مصاحبه با بخش امریکای پایگاه اینترنتی پرس تی‌ وی گفت :«در هر حال آن‌ها می‌توانند در هر گونه مداخله نظامی در خاورمیانه شرکت کنند. امریکا این کار را به خاطر منافع حاصل از جنگ انجام می‌دهد و این روند ادامه دارد.»

وی افزود :«جنگ یک تجارت بزرگ است. مداخله نظامی یک تجارت بزرگ است و آن‌ها لابی‌گران زیادی در واشنگتن دارند که برای جنگ افروزی اعمال فشار می‌کنند.»

سخنان این تحلیلگر پس از آن مطرح شد که واشنگتن دستور ارسال تسلیحات بیشتر برای شورشیان سوریه را صادر کرد و مقام‌های امریکایی از بررسی ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در داخل سوریه خبر دادند.

کوونت تاکید کرد :«خوشبختانه مردم فهمیده‌اند که باید این مساله را متوقف کنند زیرا پولی که در نتیجه جنگ عاید این کشور می‌شود برای آموزش یا مراقبت‌های بهداشتی مردم امریکا استفاده نمی‌شود. این پول برای عملیات‌های نظامی بزرگ و افراد و شرکت‌های مرتبط با آن هزینه می‌شود.»

آمادگی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا برای مداخله نظامی در سوریه به رغم مخالفت عمومی امریکایی‌ها با جنگ‌افروزی در این کشور عربی صورت می‌گیرد.

نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ که ماه گذشته منتشر شد نشان داد ۶۸ درصد از امریکایی‌ها با اقدام نظامی واشنگتن بر ضد سوریه مخالف هستند.

کد خبر 219066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز