همشهری آنلاین: پیروان اقلیت‌های دینی نیز همگام با دیگر هموطنانمان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند.

اقلیت های دینی

به گزارش واحد مرکزی خبر، ارامنه شهراصفهان به صورت همدل و یکصدا با حضور پرشور در پای صندوقهای شعب اخذ رای منطقه جلفا و کلیسای وانک برای خلق حماسه سیاسی در انتخابات شرکت کردند.

هموطنان کلیمی و زرتشتی هم چون همیشه پرشور و پرنشاط برای شرکت در انتخابات در پای صندوقهای رای حاضر شدند.

در استان اصفهان حدود 20 هزار نفر از اقلیتهای ارمنی ، کلیمی و زرتشتی زندگی می کنند.

زرتشتیان یزد در حماسه با شکوه انتخابات حضور پر رنگ و فعالانه خود را نشان دادند.

خانم فرخانی رئیس انجمن زرتشتیان یزد گفت : زرتشتیان به عنوان عضوی از ملت برای تعیین سرنوشت جامعه خود را سهیم و شریک می دانند و فعالانه در این حماسه شرکت می کنند.

وی با اشاره به این که حدود 2000 نفر از زرتشتیان یزد واجد شرایط رای دادن هستند گفت : بسیاری از آنها در ساعات اولیه پای صندوق های رای حضور پیدا کرده و آرای خود را به صندوق ها انداختند و بقیه نیز تا زمان باقی مانده با شور ونشاط در این حماسه سیاسی شرکت می کنند.

خان داداش رئیس انجمن کلیمیان شیراز از شرکت 100 درصدی کلیمیان شیراز در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خبرداد و گفت : کلیمیان شیراز برای خلق حماسیه سیاسی امسال همدوش با برادران مسلمان خود در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری وشوراها شرکت می کنند تا به جهانیان نشان دهند که در جمهوری اسلامی ایران هر شهروند ایرانی حق انتخاب دارد و می تواند در سرنوشت خود و کشور سهیم باشد.

هرموند آراتونیان نماینده انجمن ارامنه شیراز نیز گفت: حضور اقلیت های مذهبی در انتخابات، ادیان الهی را مقابل توطئه های دشمنان نظام و انقلاب متحد می کند.

وی افزود: ارامنه ایران بیش از 400 سال است که ریشه در این خاک دارند و همواره حضور چشمگیری در حماسه های سیاسی و انتخابات داشته اند و بدون شک امسال نیز حضور پررنگتری خواهند داشت .

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز هم گفت : حضور اقلیت های مذهبی در این انتخابات ، ادیان الهی را مقابل توطئه های دشمنان متحد می کند.

کد خبر 218684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز