سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

چندی پیش در یک‌مراسم5کتاب با موضوع ارتباطات و روابط‌عمومی رونمایی شد.

  این مراسم در پنجمین روز از هفته روابط‌عمومی با حضور استادان، علاقه‌مندان و نویسندگان و مترجمان این کتاب‌ها برگزار شد.کتاب «بازاندیشی تمدن: ارتباطات و ترور در دهکده جهانی» نوشته دکتر مجید تهرانیان یکی از این آثار بود که دکتر داوود آقا‌رفیعی و مرجان اردشیرزاده ترجمه آن را به‌عهده داشته‌اند. این اثر با مقدمه دکتر حسام‌الدین آشنا منتشر شده است. «کتاب مهارت‌های ارتباطی مؤثر و بازاریابی رایانامه‌ای» نوشته «شون مک‌فیت» با ترجمه مشترک دکتر محمد سلطانی‌فر، دکتر شهناز هاشمی و ناصر اسدی نیز یکی دیگر از این آثار بود. کتاب «سیر تکامل ژورنالیسم» به قلم علی‌اکبر عبدالرشیدی و با مقدمه پروفسور یحیی کمالی‌پور به رشته تحریر درآمده است. کتاب «مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان» نیز به قلم محمدصادق افراسیابی منتشر شده است. کتاب« پرتال ایرانی» نیز سومین جلد از کتاب‌های«تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک» به شمار می‌رود که اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

سید غلامرضا کاظمی دینان، رئیس ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی گفت: برای تخصصی‌شدن روابط‌عمومی و برای نقش‌آفرینی بیشتر آن، باید مدیران و کارشناسان آگاه و با معلومات تخصصی داشته باشیم که تنها راه رسیدن به آن، تولید علم در زمینه روابط‌عمومی است. وی با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت باشگاه مدیریت ارتباطات، سازوکار مناسبی برای توزیع کتاب‌های تخصصی ایجاد خواهیم کرد، گفت: توزیع، یکی از مسائل اساسی حوزه نشر و به‌ویژه نشر تخصصی است. چرخه تولید و توزیع کتاب، حلقه‌های معیوب بسیاری دارد که با همت و تلاش همه دست‌اندرکاران روابط‌عمومی، شناسایی و مرتفع خواهد شد. کاظمی دینان، با اشاره به لزوم پاسداشت علم و عالمان از نویسندگان و مترجمانی که در حوزه تولید علم و ارتقای دانش مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی فعالیت می‌کنند تقدیر کرد.دبیر ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی نیز با اشاره به وضعیت حال تولید کتاب‌های تخصصی در حوزه روابط‌عمومی گفت: متأسفانه با کمبود نویسنده مواجه هستیم. وی با اشاره به اینکه تولید محتوای تخصصی روابط‌عمومی به‌دلیل چندرشته‌ای بودن این دانش مستلزم برخورداری نویسنده از شناخت، تخصص و مهارت لازم از سایر علوم نیز است، گفت: یکی دیگر از کمبودهای آزار‌دهنده کمبود مترجم و ویراستار تخصصی است. حتی در زمینه طراحی و گرافیک تخصصی روابط‌عمومی با کمبود هنرمند مواجه هستیم.

دبیر ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی از آمادگی انتشارات سیمای شرق برای انتشار 30جلد کتاب تخصصی تا پایان سال91 خبر داد و افزود: اگر کمیته ارزیابی انتشارات، محتوای تخصصی کتاب‌ها را تأیید کند برای انتشار هیچ مشکلی نداریم.این گزارش حاکی است به مناسبت هفته روابط عمومی، آیین رونمایی از سردیس پروفسور کاظم معتمدنژاد در فرهنگسرای رسانه در تهران برگزار شد. در این مراسم دکتر مهدی محسنیان‌‌راد، استاد و روزنامه‌نگار پیشکسوت اظهار داشت: راه‌اندازی نخستین مرکز تحقیقات رسانه‌ها، نخستین سمینار مطبوعات ایران، نگارش طرح نظام جامع رسانه‌ها در ایران و دو پیمان‌نامه کار جمعی روزنامه‌نگاری و میثاق اصول اخلاق حرفه‌ای از اقداماتی است که پروفسور معتمدنژاد انجام داده است.

کد خبر 218270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز