همشهری آنلاین: آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام جمعه موقت تهران گفت: همه مردم در اجرای طرح امنیت اجتماعی که هدف آن برقراری امنیت برای دختران و پسران در جامعه، برخورد با هنجارشکنان، مفاسد و شرارت‌ها است، مسئولیت و وظیفه دارند.

به‌گزارش  ایرنا، امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه 21 اردیبهشت در محل دانشگاه تهران، اظهار داشت: درمورد این طرح، مسئولان از تریبون‌های مختلف بحث و اهداف و ابعاد مختلف آن رامطرح کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: اجرای طرح امنیت اجتماعی تصمیم نظام جمهوری اسلامی است تا دختران و پسران در دانشگاه‌ها و دبیرستانها در امنیت و آرامش حضور داشته باشند.

دختر و پسر ایرانی نباید در شرایط ناهنجار در جامعه به سر ببرد، نباید مادر یک دختر تا نیمه‌های شب چشم به‌در باشد، تا مبادا یک پسر بی‌حیا دختر وی را گول زده باشد.

امامی کاشانی با اشاره به تداوم دشمنی آمریکا با ایران گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند دختران و پسران ما را از بین ببرند، بنابراین ملت ایران وظیفه دارد در اجرای طرح امنیت اجتماعی مشارکت گسترده داشته باشد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: نیروی انتظامی به حکم مسوولیت، اقدامات لازم را برای اجرای این طرح به آرامی پیش می‌برد. این اقدام فرهنگی که با راهنمایی و ارشاد انجام می‌شود، خدمت به پدر و مادر، دختر و پسر ایرانی است و برپایه حدیثی از امام جعفر صادق (ع)، مومنان مانند انگشتان دست به یکدیگر متصل هستند.

امامی کاشانی همچنین با تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی، وزارت کشور و دولت در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، اظهار داشت: ممکن است گفته شود دنیا عوض شده و ما نیز باید بر این اساس زندگی کنیم. اگر دنیا عوض شده و ناهنجاری‌ها رشد کرده است، هنجارها نیز رشد کرده است.

وی گفت: امروز بسیاری از دانشمندان، اهل قلم و استادان در نقاط مختلف جهان از هر دینی از این ناهنجاری‌ها در جوامع متاسفند. نباید به خیابانی در انگلیس و فرانسه نگاه کرد که فساد در آنجا وجود دارد بلکه باید به آبادی و فکرهای سالم در این کشورها توجه کرد.

امامی کاشانی با تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان جمهوری اسلامی ایران گفت: این دشمنان همان‌هایی هستند که بحث انرژی هسته‌ای را علیه ایران مطرح کرده‌اند و علیه فرهنگ ایرانی اقداماتی را انجام می‌دهند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: آنها انرژی اتمی را که در جهت استفاده صنعتی و رشد علمی کشور است به جنگ و نظامی‌گری ارتباط می‌دهند.

امامی کاشانی با اشاره به اوضاع عراق و جنایات آمریکایی‌ها در این کشور گفت: شما آدمکش هستید، شما به مردم عراق توجه ندارید.

وی ادامه داد: هم‌اکنون دولتمردان آمریکایی بر این نکته متفق‌القول هستند که نزدیک چهار هزار نیروی آمریکایی در عراق کشته شده و چند صد هزار دلار خرج شده است.

وی تصریح کرد: همه می‌دانند که تاکنون ‪ ۶۰۰‬هزار نفر از مردم عراق کشته و چندین برابر مجروح شده‌اند اما دولتمردان آمریکایی هیچگاه بحث خروج از این کشور را مطرح نمی‌کنند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: فقط در دولتمردان آمریکایی این بحث مطرح است که چهار هزار آمریکایی در عراق کشته شده است.

امامی کاشانی با بیان اینکه " آمریکایی‌ها آدمکش هستند"، اظهار داشت:
آنهااسلام را خشن و ایرانی را بی‌فرهنگ می‌دانند، بی‌فرهنگ و آدمکش خود آمریکایی‌ها هستند.

وی به قطعنامه شورای امنیت علیه ایران و برنامه تحریم ایران اشاره کرد و گفت: صفحات تاریخ مملو از اقدامات ننگ‌آور آمریکا علیه ایران است.

کد خبر 21721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز