همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به توطئه دشمنان بر ضد نظام جمهوری اسلا‌می ایران در موضوع هسته‌ای گفت: دشمنان بدانند با تحریم و فشار نمی توانند مردم ایران را تسلیم کنند.

وی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه اعتمادسازی در موضوع هسته‌ای‌است گفت: مذاکره تنها راه دستیابی به تفاهم و برون رفت از بحران کنونی‌است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: حرکت های نادرست از جمله تحریم بر ضد ایران برای همه منطقه می‌تواند آثار منفی داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی گفت: روشی که قدرت‌های زورگو در پیش گرفته‌اند هیچگاه به نتیجه نمی‌رسد و مطمئناً همه مردم ایران از حق قانونی خود دفاع و در برابر هر مشکلی ایستادگی می‌کنند و حقوق مسلم خود را حفظ خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به اوضاع نابسامان عراق‌، افزایش ناامنی‌ها در این کشور، کشتار انسان‌های بی‌گناه و آواره شدن مردم آن را نتیجه اشغال عراق و ادامه حضور اشغالگران در این کشور ذکر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی‌، اوضاع لبنان و فلسطین را نیز نامناسب و نامطلوب دانست و تصریح کرد: دشمنان در پی توطئه و اجرای نقشه‌های خود در منطقه هستند و باید همه، هوشیاری خود را حفظ کنند.

وی همچنین با گرامیداشت روز ارتش و سالگرد شهادت شهید قرنی گفت: روز ارتش یادآور تصمیم و دوراندیشی حضرت امام راحل است که در اوج جوسازی‌ها و تبلیغات بر ضد ارتش، حمایت خود را از بدنه ارتش اعلام کردند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: برخی گروه‌ها به ویژه گروه‌های چپ با توطئه‌ها و بهانه‌های گوناگون می‌کوشیدند ارتش را منحل کنند، اما درایت حضرت امام(ره) در حمایت از ارتش باعث شد ارتش حفظ شود و در دوران دفاع مقدس با رشادت و فداکاری در برابر متجاوزان ایستاد و استقلال و تمامیت ارضی کشور را حفظ کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهید سپهبد قرنی را از نمونه‌های بارز در وفاداری به اسلام، مردم و کشور دانست و افزود: آن شهید بزرگوار در پی‌تشکیل ارتش مکتبی و پرقدرت برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی‌رفسنجانی، شهادت آیت‌الله مطهری را نیز از دیگر لطماتی دانست که ضدانقلاب در روزهای نخست انقلاب به انقلاب اسلامی وارد کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت آیت‌الله مطهری به نام روز معلم تأکید کرد: معلمان مطالباتی دارند و باید این قشر زحمتکش را راضی نگهداریم و این سرمایه‌های عظیم را در خدمت فرهنگ و جامعه اسلامی حفظ و تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: معلمان در سال‌های گذشته با قناعت و صبر و از خودگذشتگی زندگی کرده‌اند و اکنون جا دارد دولت و مجلس شورای اسلامی بیش از پیش به خواسته‌های این گروه توجه کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی همچنین بااشاره به روز کارگر گفت: کارگران از قشرهای زحمتکش و صبور و مؤمن جامعه هستند که همواره حامی انقلاب بوده‌اند و با ابراز وفاداری به انقلاب و نظام اسلامی‌، توطئه‌های گوناگون را خنثی کرده‌اند.

وی تأکید کرد: نباید بگذاریم دشمن از این قشر زحمتکش سوءاستفاده کند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس آن را نشان‌دهنده عظمت خداوند و بیان‌کننده پشتیبانی پروردگار از ملت موحد ایران دانست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ملت قدرشناس ایران نیز در 28 سال اخیر به ویژه در دوران دفاع مقدس با حفظ روحیه خداپرستی و ظلم ستیزی‌، شکرگزار خداوند بوده‌است که باید این روحیه حفظ و تقویت شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در خطبه نخست با اشاره به آیاتی از قرآن مجید گفت: در نخستین آیاتی که بر پیامبر گرامی اسلا‌م(ص) نازل شد، علا‌وه بر تأکید بر توحید و خداپرستی، بر علم و دانش هم تکیه شده‌است.

آقای هاشمی رفسنجانی افزود: اگر امروز جامعه اسلامی در جایگاه شایسته علمی در سطح جهان قرار ندارد، نشان‌دهنده دوری مسلمانان از تعالیم قرآنی‌است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: براساس جهان‌بینی توحیدی و اسلامی‌، انسان محور آفرینش است و برای انسان‌ها وظایف مشخص و تعریف‌شده‌ای وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: انسان اگر در مسیری که خداوند مشخص کرده‌است حرکت کند به رستگاری می‌رسد اما انسان‌هایی که دچار کبر و غرور و طغیان می‌شوند، مسیر هدایت و رستگاری را گم می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در آیات نخست سوره علق و در آیات و سوره‌هایی که به تدریج نازل‌شده برنامه اسلام برای انسان‌سازی بیان شده‌است که نشان می‌دهد اسلام در پی تربیت انسان‌های صالح‌، مؤمن و کامل است و راه‌های دست یافتن به این هدف را نیز ارائه می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مکتب اسلام، انسان کامل و جامعه نمونه‌، انسان و جامعه‌ای‌است که به همه ابعاد اسلام اعم از عبادی‌، علمی و غیره توجه داشته باشد و تنها یک بعد را دنبال نکند.

کد خبر 20019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز