همشهری آنلاین: خطیب نماز جمعه تهران، طرح نیروی انتظامی مبنی بر ارتقاء امنیت اجتماعی را مطالبه‌‌ای دینی و ملی دانست و از نیروی انتظامی خواست از جو سازی‌ها نهراسد و با صلابت راه خود را ادامه داده و این کار را نیمه تمام نگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی‌در خطیب نماز جمعه این هفته تهران، در سخنان خود طرح نیروی انتظامی با عنوان امنیت اجتماعی را نوعی "نهی از منکر مدبرانه" دانست و اظهار داشت: اجرای این طرح دینی تلاشی در جهت سالم سازی و‌پاکسازی جامعه بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تامین امنیت اجتماعی هم مطالبه ای دینی و هم مطالبه ای ملی است، با اشاره به آیه 41 سوره مبارکه حج، افزود: این اقدام و آنچه که اکنون در حال اجراست یک مطالبه قرآنی است؛ علاوه بر این با توجه به نظر سنجی اخیر و موافقت  87 درصد مردم طرح مذکور نه تنها دینی که اقدامی ملی نیز به حساب می آید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: معنای دو نکته مذکور این است که افرادی که برای اجرای این طرح کارشکنی می کنند هم در برابر مطالبه قرآنی و هم خواست اکثریت مردم ایستاده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی‌در با اشاره به وظیفه نظام در تحقق امنیت ،ادامه داد: هدف اساسی این طرح ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه است و همه باید کمک کنند تا این طرح به خوبی انجام شود.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: حتی وقتی به بدحجاب و بی حجاب ها تذکر داده می شود در راستای همین امنیت است و کیست که منکر آن باشد که یکی از عوامل اصلی سستی بنیان خانواده و یا گسترش طلاق ها همین موضوع بوده و لذا مقابله با آن حتی به سود هنجارشکنان نیز می باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، اجرای طرح  تامین امنیت اجتماعی را گامی در راستای پاسداری انقلاب اسلامی عنوان کرد و با اشاره به چند نمونه تاریخی، خاطر نشان ساخت: کیست که نداند در طول تاریخ برای مقابله با ارزش ها کاریترین حربه گسترش فساد و فحشا بوده است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران، با تاکید بر لزوم همراهی دستگاه های فرهنگی و اجرایی کشور برای تحقق اهداف طرح تامین اجتماعی اظهار داشت: موفقیت این طرح مرهون همکاری تمامی دستگاه های فرهنگی و اجرایی از جمله صدا وسیما، رسانه های مکتوب، دولت و نهایتا دستگاه قضایی کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی ‌در با انتقاد از عملکرد برخی از روزنامه ها درانعکاس اقدامات نیروی انتظامی، برای اجرای طرح تامین امنیت اجتماعی افزود: انصافا برخی ازرسانه های مکتوب و روزنامه ها در این وادی امتحان بدی را پس دادند و گویا تعاون بر اثم داشته و رسالتی جز تخریب این طرح نداشتند و همواره در پی سوژه ای برای خشن جلوه دادن این اقدامات می گشتند.

وی ادامه داد: دولت نیز می تواند دراجرای این طرح بسیار موثر باشد؛ به عنوان مثال در محیط هایی که تحت اشراف دولت است مردم انتظار دارند ادارت و چنین اماکنی بوی معنویت و دین بدهند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در 28 سال گذشته هر گاه که چنین مباحثی مطرح شده عده ای گفته اند این برخوردها جواب نمی دهد و باید کار فرهنگی کنیم که نتیجه چنین صحبت هایی همین بساطی شده که امروز شاهد آن هستیم واشک متدینین را در آورده است.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه ما طرفدار امام صادق (ع)، هستیم و باید طرح مورد نظر ایشان را برای مبارزه با فساد اجرا کنیم گفت: طرح امام صادق برای مبارزه با فساد اینگونه بوده که هم باید کار اجرایی شود و هم کار فرهنگی ضمن آنکه هیچ کس منکر کار فرهنگی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی‌در در ادامه از نیروی انتظامی خواست این حرکت مقدس را با مهر آغاز کرده و با قاطعیت به سامان رسانند.

وی ادامه داد: انتظار داریم نیروی انتظامی از برخی جو سازی ها نهراسند و با توکل به خدا و پشتیبانی امت خدا جو با صلابت راه خود را ادامه داده و این کار را نیمه تمام نگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی‌در در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران نیز با اشاره به فضائل شهید مطهری این شهید بزرگوار را شهید مبارزه با التقاط خواند و خاطر نشان کرد: شهید مطهری یک انسان سیاسی و فرهنگی بود اما هیچ یک از این دو مورد او را از خودش غافل نکرد.

خطیب نماز جمعه تهران، درادامه خطبه دوم با اشاره به مذاکرات اخیر خاویر سولانا رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: ما نشان داده ایم که اهل مذاکره ایم و در عین حال از حقوق مسلم خود کوتاه نمی آییم.

وی خاطر نشان کرد: هر بار مذاکره را صورت داده ایم آنها آن را بر هم زده اند و در میان مذاکره با تحریک آمریکا علیه ما قطعنامه صادر کرده اند که البته مشاهده کرده اند که با صدور قطعنامه ها هیچ چیز گیرشان نیامده است.

خاتمی تاکید کرد: دنیا چه بخواهد و چه نخواهد ما به باشگاه هسته ای وارد شده ایم و دنیا باید بداند که با ایران قدرتمندی که به این فن آوری رسیده اگر بخواهند می توانند بدون پیش شرط و یا تعرض به حقوق مذاکره کنند.

امام جمعه موقت تهران، ادامه داد: اما اگر طرف های مقابل بخواهند همچون گذشته قلدری کنند و تحت تاثیر آمریکا قرار گیرند مذاکرات دوباره بر هم می خورد اما به هر صورت امیدواریم در دور بعدی مذاکرات نیز شاهد پیشرفت های چشم گیری باشیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در این روزها احساس می شود برخی دولت های عربی اقداماتی را برای مذاکره و یا به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی انجام می دهند افزود: به این دولت ها یادآوری می کنم که اسلاف شما در گذشته نیز به چنین اقداماتی نیز دست زده اند اما هیچ یک از این اقدامات جواب نداده است.

خاتمی خاطر نشان کرد: دولت هایی که پیش از این به مذاکره با رژیم صهیونیستی پرداخته اند در نزد ملت های خود منفور و مترود گشته اند و لذا به این دولت ها توصیه می کنم که اگر دنیا را هم می خواهند بیایند و به جای مذاکره با اسراییل که امروز در بدترین موضع ضعف قرار گرفته با ملت مظلوم فلسطین همراهی کنند. 

کد خبر 20571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز