همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: پیروزی در هر یک از این صحنه های نبرد استراتژیک مستلزم همکاری، هماهنگی و تعامل روسای قوا، خصوصا ریاست جمهوری با فرماندهی این صحنه راهبردی یعنی ولایت فقیه و رهبر انقلاب اسلامی است.

سپاه نیوز نوشت: سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پنجمین گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران که به مناسبت عملیات غرور آفرین بیت المقدس و حماسه بی نظیر فتح خرمشهر برگزار شد، به تحلیل راهبردی تضاد منافع آمریکا با ایران پرداخت و گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ملت ایران، به رهبری حضرت امام (ره)، به واسطه تضاد منافع آمریکا و غرب و رژیم صهیونیستی با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، آمریکایی‌ها یک راهبرد ثابت و پایدار را طی 34 سال گذشته در رابطه با ایران داشته‌اند و در طی ریاست جمهوری‌های مختلف ایران، تنها تاکتیک آنها برای مقابله با ایران تغییر کرده است.

سرلشکر صفوی ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران، از طریق تحمیل جنگ 8 ساله را یکی از راهبردهای آمریکائی‌ها دانست و گفت: یکی دیگر از راهبردهای آمریکائی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استحاله نظام سیاسی و تغییر رفتار ایران بواسطه راهبرد جنگ نرم، قدرت نرم و استحاله فرهنگی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: سومین راهبرد آمریکائی‌ها تضعیف و ناکارآمد نشان دادن نظام سیاسی ایران در اداره سرزمین و مردم است و آنها بدنبال جلوگیری از پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و مانع تراشی برای جلوگیری از قدرت اول منطقه ای شدن ایران تا سال 1404 هستند.

وی اضافه کرد: این صحنه یک جنگ استراتژیک و مقابله راهبردهاست. آنچه که در صحنه خارجی علیه ما رخ می‌دهد راهبرد آمریکائی‌ها، اروپایی‌ها و صهیونیستها است.

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به وظایف و اختیارات محوله قانون اساسی به رهبری جمهوری اسلامی، گفت: هدایت و مدیریت راهبردی مقابله با این راهبرد دشمنان اصلی انقلاب را قانون اساسی به بالاترین مقام کشور، یعنی مقام معظم رهبری واگذار کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: قوای سه گانه ما با مدیریت راهبردی صحنه که در وظایف و اختیارات مقام معظم رهبری است، خود را هماهنگ می‌کنند و در جهت تحقق این راهبرد تلاش می‌کنند. پیروزی در هر یک از این صحنه های نبرد استراتژیک مستلزم همکاری، هماهنگی و تعامل روسای قوا، خصوصا ریاست جمهوری با فرماندهی این صحنه راهبردی که ولایت فقیه و رهبر انقلاب اسلامی است، می باشد.

سرلشکر صفوی در پایان گفت: هر کجا که این تبعیت و هماهنگی در حد عالی بوده، موفقیت برای ملت و دولت و حکومت حاصل شده است و کشور پیشرفت کرده است و عکس آن هم وجود دارد.

کد خبر 214316
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز